• 02166129745
  • info@araco.ir
طراحی اولین اکچوایتور برقی در ایران

طراحی اولین اکچوایتور برقی در ایران

طراحی actuator valve برای صنعت نفت و گاز

شرکت آراکو با افتخار اعلام می کند که برای اولین بار طراحی کامل اکچواتور برقی مورد استفاده صنعت نفت و گاز را به صورت کاملا بومی در ایران به انجام رسانده است. این پروژه که به سفارش یکی از شرکت های پیشرو در زمینه تجهیزات ایمنی گاز انجام شده، بدون مهندسی معکوس از روی نمونه خارجی و با استفاده از تجربه و تخصص مهندسان توانمند ایرانی در شرکت آراکو به انجام رسیده است.
در این پروژه شرکت آراکو در ابتدای کار، اقدام به بنچ مارک و بررسی استاندارد ها نموده، سپس طراحی مفهومی را با در نظر گرفتن این ویژگی ها ارائه داد.

طراحی و مهندسی معکوس اکچواتور و موتورایز ولو در ایران

طراحی کانسپت دستگاه اکچوایتور برقی(موتورایز ولو)

پس از مرحله طراحی مفهومی، طراحی جزئیات (Detail Design) آغاز شد. برای طراحی جزئیات یا طراحی کامل، ابتدا لازم است تا محاسبات اجزاء اصلی صورت پذیرد. برای مثال با توجه به گشتاور مورد نیاز شیرهای توپی 12 اینچ در کلاس 150 و 300 باید ویژگی های چرخ حلزون (در مرحله نهایی گیربکس) از جمله مدول مورد نیاز، زاویه فشار، زاویه پیشروی و ضخامت، با توجه به ضریب اطمینان و ضریب عملکرد مورد نظر محاسبه شود. این محاسبات بر اساس کتاب های مرجع و دستورالعمل های شرکت های پیشرو انجام می شود. بخشی از این محاسبات نیز توسط نرم افزارهای مخصوص طراحی چرخ دنده انجام می پذیرد.

شناسایی تامین کنندگان

یکی دیگر از مسائل اساسی در این پروژه ها محاسبه و تعریف ویژگی های تجهیزاتی مانند موتور است. از آنجایی که طراحان با تجربه شرکت آراکو نسبت به محدودیت های حاشیه ای پروژه ها نیز آگاهی داشته و آنها را در نظر می گیرند، لازم است تمام محاسبات و المان های دیگر به گونه ای منعطف در نظر گرفته شوند تا مشکلات تأمین هزینه های پروژه و واردات به حداقل برسد. قطعا در شرایط فعلی کشور و با توجه به قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی، همچنین تحریم ها که واردات را با مشکل مواجه می سازد، رویکرد به سمت تجهیزات داخلی و سازندگان توانمند بومی می تواند راهکار بسیار مناسبی برای پروژه های مختلف باشد. پس از  نهایی شدن فاکتورهای اصلی، سایر جزئیات کامل شده و تبدیل به مدل های سه بعدی می شود.

شبیه سازی و تحلیل تنش مکانیکی

با پایان مدلسازی، شبیه سازی و سیمولیشن های استاتیک و دینامیک را آغاز کردیم تا از عملکرد و استحکام قطعات در شرایط کاری اطمینان حاصل نماییم.

تحلیل تنش و شبیه سازی و سیمولیشن استاتیک

تهیه نقشه های ساخت و مونتاژ

در این مرحله ممکن است نتایج شبیه سازی نقاط ضعفی را مشخص نماید که باید نسبت به اصلاح آن اقدام شود. پس از اتمام شبیه سازی ها و جلسات فنی برای پیش بینی عملکرد دستگاه، نقشه های ساخت آماده می شوند تا تولید آغاز گردد.
نقشه های ساخت و مونتاژ

کنترل کیفیت

مراحل کنترل کیفیت باید با دقت انجام شود. کنترل های ابعادی، آنالیز مواد برای اطمینان از اینکه سازندگان از آلیاژهای مشخص شده استفاده نموده اند و در نهایت مونتاژ قطعات و تست عملکرد دستگاه صورت می پذیرد.

نمونه پروتوتایپ موتورایز ولو و اکچواتور

شجاعت ما در پذیرش و توان مهندسی ما در به نتیجه رساندن پروژه های بزرگ و ملی با هزینه ساخت به مراتب کمتر از نمونه خارجی و زمان بسیار فشرده میتواند در خدمت مجموعه شما باشد تا ایده های خود را، هر چند جسورانه و بلند پروازانه به واقعیت تبدیل کنید زیرا ما نیز مانند شما به دنبال چالش های نو در پس خلاقیت های تازه می گردیم.

مدلسازی و طراحی سه بعدی Actuator
برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید
02166561974
02166129745
09124780268
09358322301

http://solidworks-iran.blog.ir