• 02166129745
  • info@araco.ir
گرفتگی پکینگ کولینگ تاور
24 اردیبهشت 2018

گرفتگی پکینگ کولینگ تاور

گرفتگی پکینگ برج خنک کننده

گرفتگی پکینگ ها و صدمه دیدن آنها، جزو مهمترین عواملی است که موجب کاهش شدید راندمان و بروز مشکلاتی در عملکرد برج های خنک کنننده صنعتی می گردد. گرفتگی پکینگ بیشتر در برج های خنک کننده و کولینگ تاور صنعتی و در حالتی رخ می دهد که پکینگ های برج خنک کن از نوع فیلم باشند.

رسوب گچ در قطره پیر برج خنک کننده

دلیل اصلی گرفتگی پکینگ ها، در نظر نگرفتن شرایط آب و میزان سختی آن در زمان انتخاب و خرید برج خنک کننده است. همانگونه که در مطالب پیشین ذکر گردید، آب کولینگ در موارد فراوانی دارای سختی TH بالا می باشد و یا به دلیل نشتی برخی ناخالصی ها مانند روغن، شرایط آب ایده آل نمی باشد.
مشاوره خرید برج خنک کننده،پکینگ اسپلش و کولینگ تاور صنعتی

در این موارد باید در زمان خرید و انتخاب برج خنک کن، حتما درخواست پکینگ های جایگزین فیلم مانند پکینگ اسپلش از تامین کننده داشت. در صورت عدم توجه به این مساله، پس از مدتی عملکرد برج خنک کن صنعتی به دلیل گرفتگی پکینگ به شدت دچار مشکل می شود و راندمان آن کاهش می یابد.

پوسیدن پکینگ برج خنک کننده

البته باید توجه داشت که در بسیاری از موارد (به جز برج های خنک کن مدور و بطری شکل) می توان پکینگ های موجود فیلم را با پکینگ ضد رسوب اسپلش تعویض نمود که این مساله به بهبود عملکرد برج خنک کننده و بالا رفتن راندمان آن در طول زمان کمک شایانی خواهد نمود. با استفاده از پکینگ های اسپلش ضد رسوب می توان علاوه بر اطمینان از عدم گرفتگی آنها، در بلند مدت می توان با استفاده از واتر جت، به راحتی برج خنک کننده و پکینگ های موجود در آن را سرویس کرد.

علاوه بر رسوب، خرد شدن پکینگ های فیلم که از جنس پی وی سی می باشند نیز تاثیر قابل توجهی در گرفتگی برج خنک کن دارد. در این موارد به دلیل حساسیت پکینگ PVC فیلم به دما و تابش آفتاب و همچنین عمر کوتاه آن، پس از مدتی لایه های پکینگ از هم باز شده و ورق های ترد و شکننده خواهند شد. در این شرایط پس از برخورد آب، تکه هایی از پکینگ شکسته و خراب، در در داخل مسیر های پکینگ فیلم، گیر می کند. این فرآیند پس از مدتی باعث گرفتگی های فراوان در پکینگ شده و راندمان عملکرد آن را کاهش می دهد. استفاده از پکینگهای اسپلش ضد رسوب از جنس پی پی (پلی پرو پیلن) PP، به خاطر انعطاف و عمر بالای آن این مشکل را نیز حل می کند.

پکینگ نت اسپلش آلمانی طرح آریا بنیز/هوی تک آلمانیک روش راحت و کاربردی دیگر برای از بین بردن رسوب در برج خنک کننده، استفاده از دستگاه ضد رسوب مخصوص کولینگ تاور است. این دستگاه علاوه بر اینکه از ایجاد رسوب جدید جلوگیری می کند، در عین حال رسوب های قبلی بر روی نازل، پکینگ، بدنه و لوور های برج را در یک بازه 1 تا 2 ماهه، از بین می برد.
 

طراحی،شبیه سازی سیالاتی و فروش برج خنک کن صنعتی
فروش عمده پکینگ نت اسپلش آلمانی برج خنک کننده
فروش عمده پکینگ اسپلش PP کولینگ تاور و پکینگ فیلم برج خنک کن
بهینه سازی، شبیه سازی و افزایش راندمان برج خنک کننده (کولینگ تاور) صنعتی
شرکت آراکو، محمد قربانعلی بیک
09124780268
02166561974
مرجع جامع اطلاعات فنی کولینگ تاور