• 02166129745
  • info@araco.ir
سیستم مدیریت اطلاعات محصول - سالیدورک - سالیدورکز PDM
4 تیر 2016

سیستم مدیریت اطلاعات محصول - سالیدورک - سالیدورکز PDM

پی دی ام سالیدورک(Solidworks PDM)چیست؟
پی دی ام(PDM) مخفف Product data Management یا سیستم مدیریت اطلاعات محصول است. در حقیقت PDM - پی دی ام به عنوان یک رابط بین پرسنل واحد طراحی و سایر واحد ها عمل کرده و چرخه تبادل، تائید و تصویب اطلاعات فنی محصول و مدل های سه بعدی تهیه شده را سامان می دهد.
سیستم مدیریت اطلاعات محصول (Product Data Management - PDM) که مختص نرم افزارهای نسل پنجم CAD می باشد، بخش تکمیلی (Add in) یک نرم افزار برای جستجو، کنترل و مدیریت اطلاعات مرتبط با یک محصول است. این اطلاعات معمولا ویژگی های فنی، اطلاعات سازندگان و توسعه دهنده محصول و آلیاژ ها و مواد مصرف شده را شامل می شود.
استفاده از سیستم مدیریت اطلاعات محصول – PDM به ویژه در شرکت ها و مجموعه های بزرگ صنعتی اجازه می دهد تا افراد و تیم های مختلف با تخصص های متفاوت بصورت همزمان بر روی قطعات و محصولات پیچیده با بازه گسترده ای از ویژگی و استانداردها کار کنند.
پی دی ام سالیدورک چیست؟این نرم افزار میتواند با مدیریت پروژه امکان کردن فعالیت کلیه افراد تیم های مرتبط با طراحی و ایجاد دسترسی ها در سطوح مختلف برای کارکنان پروژه را بر اساس خواست مدیر مربوطه ارائه کند. دو نسخه مختلف نرم افزار PDM عبارتند از PDM work group و PDM Enterprise که نسخه Work Group برای شرکتهایی با کمتر از 10 سیستم که از نرم افزار سالیدورکز به عنوان نرم افزار اصلی استفاده می کنند استفاده می شود. اما نسخه PDM Enterprise برای شرکتهایی با بیش از 10 سیستم  پیشنهاد می گردد. مزیت دیگر نسخه Enterprise به قابلیت برقراری ارتباط بین نرم افزارهای مختلف (Catia / SolidWorks / AutoCAD / Pro Engineering & …) وجود دارد. این نسخه حتی دسترسی و ویرایش فایل های گزارش و اطلاعات مانند فایل های Office word/Exel را برای اشخاص مرتبط ارائه می دهد.
یکی دیگر از امکانات دیگر این نرم افزار محاسبه هزینه ها و زمان تولید قطعات و محصول است.  Enterprise PDM ارتباطات داخلی واحدهای مسئول در یک شرکت یا پروژه را در سطوح مختلف شبیه سازی کرده و به شما کمک می کند ضریب اشتباهات واحد طراحی را به حداقل رسانده و از تداخل در مدلها، نقشه ها و اطلاعات محصول جلوگیری کنید.

یکی از نکات مهم در زمان نصب و راه اندازی سیستم مدیریت اطلاعات یا پی دی ام سالیدورکز، توجه به ورژن سالید ورک و نسخه ویندوز است. در این خصوص باید توجه داشت که در اکثر شرکت ها و سازمانها، کلیه ویندوزها مشابه هستند و به همین دلیل ابتدا باید همخوانی ویندوز و سالیدورک بررسی شود.

به عنوان مثال پی دی ام سالید ورک 2016 بر روی ویندوز 8 نصب نمی شود ولی بر روی ویندوز 8.1 نصب خواهد شد. در تصویر ذیل همخوانی ویندوز و سالیدورکس نمایش داده شده است.

برای مشاهده توضیحات تخصصی و دانلود آموزش های مربوط به Solidworks PDM - پی دی ام، به این آدرس مراجعه فرمائید :
http://solidworks-iran.blog.ir/post/Solidworks-PDM-enterprise-professional

نصب Solidworks EPDMپیاده سازی و راه اندازی مدیریت شبکه (پی دی ام) سالید ورکز

نصب و اجرای سیستم Solidworks PDM Enterprise  تحت شبکه

نصب و راه اندازی Solidworks PDM Professional 

آموزش و راه اندازی ENOVIA برای نرم افزار Catia (کتیا)

شرکت آراکو - محمد قربانعلی بیک

شماره تماس مستقیم : 09124780268

شماره تماس شرکت : 02166561974-02166129745

وبلاگ آموزش و پروژه سالیدورک

نمونه پروژه های آراکو در اینستاگرام