• 02166129745
  • info@araco.ir
سیمولیشن شعله
2 آبان 2022

سیمولیشن شعله

شبیه سازی رفتار شعله(مشعل و برنر صنعتی)

از نظر شیمیایی شعله، بخش اصلی آتش است که حرارت زیادی دارد و واکنش های شیمیایی در آن اتفاق میافتد. حالت شعله، اندازه آن و فرم هندسی که از یک مشعل صنعتی خارج می شود موارد بسیار مهمی هستند. برای مثال فرض کنید در یک واحد Gas heater صنعتی، شعله بسیار بزرگی باید ایجاد شود. اگر ورودی های هوا را در نظر بگیریم متوجه می شویم که این شعله باید به شکلی بسوزد که با بدنه سازه برخورد نداشته باشد. اینجاست که سیمولیشن و مدلسازی به ما کمک می کند تا رفتار شعله را پیشبینی کنیم. به عنوان مثال دیگر اگر بخواهید برای فرم هندسی و دیواره های یک کوره یا محفظه احتراق بویلر طرحی را پیاده کنید، می توانید با مدلسازی هندسه شعله، طرح خود را بهینه نمایید.

سیمولیشن CFD آتش

کاربردهای سیمولیشن رفتار شعله

- بررسی هندسی طرح و عدم برخورد شعله مستقیم با بدنه

- ارزیابی وضعیت ورودی های هوای تازه

- برآورد وضعیت دما در نقاط مختلف

- سیمولیشن محفظه احتراق بویلر صنعتی

- شبیه سازی و بهینه کردن کوره

flame simulation

Flame modeling

تاثیر زمان در پیش بینی رفتار شعله

با در نظر گرفتن فاکتور زمان، اصولا دو نوع سیمولیشن در مکانیک سیالات وجود دارد. حالت اول که به شبیه سازی حالت پایدار(Steady state simulation) معروف است، در شرایطی اجرا می شود که بخواهیم ببینیم سیستم در حالت عادی چگونه کار می کند. برای مثال سیمولیشن CFD تهویه، معمولا از نوع حالت پایدار هستند. این نوع شبیه سازی بر اساس رسیدن سیستم به حالت تعادل قابل انجام است.

نوع دیگر سیمولیشن، شبیه سازی حالت گذرا(Time transient simulation) نام دارد. در تحلیل حالت گذرا، فرض بر این است که حجم معیار به تعادل نرسیده و به همین دلیل، اطلاعات خروجی بر حسب زمان تغییر خواهد نمود. مدلسازی رفتار آتش و دود، نمونه ای از حالت گذرا هستند.

شبیه سازی رفتار شعله را می توان در هر دو حالت پایدار و گذرا اجرا کرد. انتخاب بین این دو روش بستگی به انتظارات کارفرما دارد. برای نمونه اگر بخواهیم فرم شعله را در یک مشعل صنعتی بررسی کنیم، می توانیم از سیمولیشن حالت پایدار استفاده کنیم. اما اگر بخواهیم فرم هندسی و شرایط دمایی یک بویلر بزرگ را از زمان آغاز به کار مورد مطالعه قرار دهیم، سیمولیشن شرایط گذرا بر حسب زمان، گزینه صحیحی است. در تصویر زیر نتایج تحلیل شکل شعله در شبیه سازی گذرا را مشاهده می کنید.

مدلسازی شکل شعلهما در آراکو آمادگی داریم تا مدلسازی و شبیه سازی مشعل های صنعتی و شعله را بر اساس نیازهای کارفرما انجام دهیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

09124780268

02166129745

خدمات سیمولیشن و شبیه سازی صنعتی
آشنایی با انواع شبیه سازی در پایروسیم

لینک مقاله تحلیل شعله از وبلاگ تهویه