• 02166129745
  • info@araco.ir
قیمت هموژنایزر
2 تیر 2022

قیمت هموژنایزر

انتخاب هموژنایزر ایرانی

چنانچه نیاز دارید یک امولسیون یا سوسپانسیون پایدار با ویژگی های مطلوب بدست بیاورید، احتمالا یکی از ملزومات خط تولید شما دستگاه هموژنایزر است. میکسر هموژنایزر روتور استاتور، دستگاهی چند منظوره است که در گستره وسیعی از صنایع، از پتروشیمی ها و پالایشگاه ها، تا کارخانجات تولید مواد غذایی و مواد آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. دستگاه هموژنایزر همیشه در کنار یک یا چند مخزن دارای یک ورودی و یک خروجی اصلی است. در کنار ورودی و خروجی اصلی، میکسر هموژنایزر می تواند مانند تصویر زیر دارای ورودی و خروجی آب یا روغن(برای افزایش یا کاهش دما) و Drain (خروجی فرعی برای تخلیه کامل مواد از درون هموژنایزر) باشد.
دستگاهی که در تصویر مشاهده می شود، یک هموژنایزر 3 استیج 37 کیلووات (50 اسب) 18 ردیفه دارای آبگرد و خروجی درین است.
دستگاه هموژنایزر

قیمت هموژنایزر

قطعا یکی از مهترین نکات در خرید دستگاه هموژنایزر، قیمت آن است. قیمت Homogenizer به عوامل مختلفی بستگی دارد.
با توجه به اینکه شرکت آراکو مدلهای مختلف دستگاه هموژنایزر ایرانی را طراحی، ساخته و عرضه می نماید، در این مسیر به تجارب ارزشمندی در زمینه عملکرد میکسر و روش طراحی و انتخاب میکسر دست یافتیم. با کمک داده های طراحی و تجربیات گذشته، برای انتخاب و خرید هموژنایزر یک فرآیند حرفه ای طراحی کرده ایم. بصورت خلاصه انتخاب هموژنایزر به چند فاکتور مهم وابسته است که بعضی از این عوامل باید از سمت مشتری تعیین گردد. بعضی دیگر از این فاکتور ها نیز به تولیدکننده بستگی دارد. این فاکتورها به شرح زیر هستند:

- میزان تولید(در ساعت یا روز) : هرچه میزان تولید بیشتر باشد، قطعا شما به دستگاه بزرگتری نیاز دارید. بصورت خلاصه دستگاه های 2 ردیفه آراکو برای تولید سوسپانسیون تا حجم 150 لیتر در روز(6 ساعت کاری) و برای تولید امولسیون تا حجم 500 لیتر در روز مناسب می باشند.

- سایز ذرات : عامل دیگر در انتخاب و خرید دستگاه هموژنایزر اندازه ذرات ورودی و سایز ذرات نهایی مورد نیاز است. سایز ذرات که در سوسپانسیون ها(ترکیب جامد در مایع) اهمیت دارد، با دو عامل تنش برشی در مایع(Shear) و ضربه(Impact) کاهش می یابد. هر دو این عوامل با افزایش قطر دستگاه و تعداد ردیف ها بیشتر می شود. لذا در صورتی که نیاز به سایز ذرات کوچکتری داشته باشید، دو راه در پیش روی شماست.
یا از دستگاه هموژنایزر بزرگتری استفاده کنید
و یا زمان سیرکوله شدن(گردش مواد در هموژنایزر) را افزایش دهید. یعنی دفعات بیشتری مواد از مخزن وارد هموژنایزر شده و از خروجی هموژنایزر دوباره به مخزن وارد شود. هرچه این چرخه زمان طولانی تر گردد، سایز ذرات هم کاهش خواهد یافت. البته باید این نکته ذکر شود که هر دستگاهی محدودیتی نهایی برای سایز ذرات دارد که یک تابع لگاریتمی نزولی در واحد زمان است. بدین ترتیب که هرچه زمان بیشتری صرف شود، نسبت کاهش سایز ذرات کمتر می شود.

- ویسکوزیته : ویسکوزیته هم در کاهش سایز ذرات موثر است بدینسان که هرچه مواد ویسکوزتر و غلیظ تر باشد، امکان دستیابی به دانه بندی کوچکتری وجود دارد. چرا که با افزایش غلظت، تنش برشی افزایش می یابد. علاوه بر اینکه با افزایش ویسکوزیته سایز ذرات کاهش می یابد(در زمان و با دستگاه یکسان) ویسکوزیته بیشتر نیاز به موتوری با توان بیشتر دارد تا بر نیروی مورد نیاز برای تأمین تنش برشی و حرکت دادن مایع غلیظ تر غلبه کند.

- آپشن های مورد نیاز : شرکت آراکو آپشن هایی مانند پایه استیل، تابلو برق و درایو، جداره آبگرد را برای انتخاب در اختیار مشتریان قرار می دهد که بر قیمت هموژنایزر تأثیر گذار است.

- جنس مواد مورد استفاده : در سالهای اخیر افزایش بی سابقه قیمت استنلس استیل بویژه گرید SS316L قابل توجه بود بگونه ای که بخاطر چندین عامل داخلی و خارجی از جمله افزایش جهانی قیمت نیکل، کاهش و محدودیت واردات، کاهش تولید و سوبسید هند و چین و مانند آن طی کمتر از 4 سال به بیش از 10 برابر رسید.
فولادهای 304 و 316 مواد معمول مورد استفاده در دستگاه هموژنایزر ایرانی شرکت آراکو هستند. در حال حاضر قیمت مواد مورد استفاده، تأثیر بسزایی در هزینه نهایی دستگاه هموژنایزر بویژه میکسر مولتی استیج می گذارد.
ما در میکسر هموژنایزر شرکت آراکو بصورت پیش فرض روتور، استاتور، هوزینگ، شفت لوله و اتصالات(تمامی قطعات فلزی در تماس با مواد) را از جنس SS316L می سازیم و مکانیکال سیل را از نوع Silicon-Viton انتخاب می کنیم. در صورت سفارش امکان ساخت تعداد بیش از 4 عدد دستگاه با متریالی مانند SS304L که برای صنایع آرایشی و بهداشتی و صنایع غذایی قابل قبول است و یا SS430 که برای مواد پایه روغن و پایه آب صنعتی با PH بین 6 و 8 وجود دارد.

- کیفیت و دقت ساخت : یکی از مهمترین و تأثیر گذار ترین عوامل در قیمت هر کالایی و به طبع آن قیمت دستگاه هموژنایزر، کیفیت ساخت است. فاصله کم پره های روتور و استاتور که نقش اصلی در ایجاد تنش برشی در محلول یا مخلوط شما را ایفا می کند، تلرانس های بسته، استفاده از بهترین متریال از جمله بلبرینگ ها و مکانیکال سیل و اتصالات، استفاده از کوپلینگ فلکسیبل و ... همه عواملی هستند که در محصول نهایی تولیدی توسط دستگاه هموژنایزر و قطعا در قیمت هموژنایزر تأثیر گذار خواهند بود. گواه تضمین کیفیت محصولات آراکو، مشتریان ما هستند.

ما با کمک کارشناسان با تجربه و بررسی داده های مواد شما و همچنین در نظر گرفتن شرایط تولید، بهترین هموژنایزر را با قیمت مناسب به شما پیشنهاد خواهیم داد.

به صورت کلی رنج قیمت میکسر هموژنایزر آراکو از 40 میلیون تا 630 میلون تومان است.

قیمت دستگاه هموژنایزر ایرانی و اروپاییکارشناسان ما بر اساس این اطلاعات دستگاه هموژنایزر بهینه مورد نیاز شما انتخاب و پیشنهاد می کنند. البته باید در نظر داشت که گاهی استفاده از موتور های با توان بیشتر میتواند به افزایش عمر موتو(نه خود دستگاه) کمک کند اما در صورتی که توان موتور به اصطلاح over design در نظر گرفته شود، تنها قیمت دستگاه هموژنایزر افزایش می یابد بدون اینکه کارایی آن بیشتر شود. برای مثال چنانچه برای پمپ آب یک آپارتمان با 5 واحد مسکونی، یک پمپ کوچک را به موتوری بسیار قوی(مثلا 25 اسب بخار) کوپل کنید، بغیر از افزایش مصرف برق خود، کار دیگری نکرده اید.
برای خرید دستگاه هموژنایزر ایرانی آراکو و یا اطلاع از قیمت دستگاه هموژنایزر با ما تماس بگیرید.
09122786723
02166561974
02166129745

مقاله های مرتبط با دستگاه هموژنایزر

هموژنایزر چیست؟
روش تولید مرکب، جوهر و رنگ با هموژنایزر

انواع میکسر هموژنایزر
کرم دست و صورت، لوسیون و محصولات بهداشتی چطور با میکسر هموژنایزر مخلوط می شود؟
میکسر هموژنایزر مواد غذایی
مقاله قیمت هموژنایزر در سایت ویرگول
لینک فیلم آشنایی با هموژنایزر و کاربردهای آن

تولید رب گوجه و سس کچاپ با هموژنایزر
دستگاه هموژنایزر در نانو مواد و صنعت داروهای گیاهی و شیمیایی
معنی ردیف و استیج هموژنایزر