• 02166129745
  • info@araco.ir
طراحی محصول و طراحی صنعتی
27 آبان 2020

طراحی محصول و طراحی صنعتی

طراحی محصول به چه معنی است؟

دکتر ralf speth مدیر عامل گروه خودرو سازی جگوار و مجموعه لندروور که سابقه فعالیت در شرکت BMW را نیز در کارنامه مدیریتی خود دارد در مورد اهمیت یک طراحی خوب می گوید : "هر زمان فکر کردید برای یک طراحی خوب هزینه زیادی کرده اید، لازم است به هزینه های گزافی که یک طراحی بد(ارزان) به مجموعه شما تحمیل می کند بیاندیشید".

طراحی محصول یا در اصطلاح "Product Design" به معنای پروسه بررسی، ارائه راه حل، ساخت و ارائه محصول جهت پاسخگویی به یک نیاز می باشد. به عنوان یک واژه، طراحی محصول به معنای مشخصات یک مصنوع شامل فرم و شکل (از منظر زیبایی شناسی، حس قابل لمس از یک وسیله) و عملکرد (شامل قابلیت ها) آن است. اما به عنوان یک پروسه، به معنای مجموعه ای اقدامات و استراتژی ها، از مرحله ایده پردازی (Idea Generation) تا رسیدن به مرحله نهایی تجاری سازی (Commercialization) است. در حالت کلی، طراحان محصول، ایده های مختلف را مفهوم پردازی و ارزیابی می کنند و سپس آن را بصورت تحقیقات در قالب های صنعتی و علمی تعریف می کنند.
 

لینک خدمات شرکت آراکو در بخش طراحی صنعتی و طراحی محصول

مراحل انجام طراحی محصول و طراحی صنعتی
 

مراحل طراحی محصول از ایده تا تولید

اما به عنوان یک پروسه و فرآیند، به معنای مجموعه ای اقدامات و استراتژی ها، از مرحله ایده پردازی (Idea Generation) تا رسیدن به مرحله نهایی تجاری سازی (Commercialization) است. بصورت اصولی، طراحان محصول، ایده های مختلف را مفهوم پردازی و ارزیابی میکنند و سپس آن را بصورت تحقیقات در قالب های صنعتی و علمی تعریف میکنند.
به عنوان یک واژه، طراحی محصول به معنای مشخصات یک مصنوع شامل فرم و شکل (از منظر زیبایی شناسی، حس قابل لمس از یک وسیله) و عملکرد (شامل قابلیت ها) آن است.
" وجود ندارد، دو تعریف کلی از این مفهوم ارائه میشود. یک تعریف به عنوان یک واژه و دیگری به عنوان سلسله ای از اقدامات و فعالیت ها است.طراحی محصولاز آنجایی که در صنایع و رشته های مختلف تعاریف کاملا یکسانی از "

اهمیت طراحی محصول و طراحی صنعتی در موفقیت شرکت

نقش طراحان محصول ترکیب هنر، علم و فن آوری ها برای خلق خدمات و محصولاتی است که مردم یا شرکت ها از آن استفاده میکنند. در این میان یکی از نقاط ضعف در کشور ما در بخش طراحی و توسعه محصولات، عدم توجه کافی به ویژگی های فنی، قابلیت ساخت و هزینه تمام شده است. رعایت این نکات مستلزم داشتن تخصص، اطلاعات و دانش مهندسی در کنار تجربه تولید است. با این توضیحات فقط زیبا بودن یک محصول نمی تواند موفقیت آن را در بازار تضمین کند و سهم بازار(Market share) مناسبی را بدست آورد. بلکه محصول طراحی شده باید کیفیت بالا، عمر مفید مناسب، خرابی کم و قیمت تمام شده منطقی و نسبتا پایینی داشته باشد تا در بازار موفق شود. در تصاویر زیر نمونه برخی محصولات صنعتی طراحی شده توسط شرکت آراکو که به مرحله تولید نیز رسیده اند، ملاحظه می شود.

مدل سه بعدی اکچواتور طراحی شده در ایران با سالیدورک

طراحی چنگک صنعتی در سالیدورکزنمونه پروژه های طراحی محصول و طراحی صنعتی شرکت آراکو

یک طراح حرفه ای می داند که طراحی محصول، فقط یک پروسه هنری نیست، بلکه یک پروژه فنی - هنری است که در نهایت بدون فاکتور های قابلیت ساخت، نگهداری و هزینه نهایی تنها در حد یک ایده باقی می ماند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

طراحی محصول و طراحی صنعتی

ارزیابی ایده و مشاوره در زمینه تجاری سازی

مدلسازی سه بعدی پروژه صنعتی با سالیدورک

خدمات طراحی کانسپت و طراحی دیتیل 

قربانعلی بیک - شرکت آراکو

09124780268

02166561974

02166129745

وبلاگ تخصصی طراحی، سیمولیشن و انیمیشن سالیدورک-شرکت آراکو : http://solidworks-iran.blog.ir

ارتباط با ما در تلگرام :  https://telegram.me/m_ghorbanalibeik

مشاهده نمونه پروژه های آراکو در اینستاگرام :  https://www.instagram.com/araco.ir

کانال آپارت آراکو - دانلود فیلم فارسی آموزش سالیدورکس: https://www.aparat.com/araco.ir

لینک مقاله اصلی : http://solidworks-iran.blog.ir/post/Product-design-Industrial-Prototyping-Idea-Generation