• 02166129745
  • info@araco.ir
تولید شفت کامپوزیت کولینگ تاور
12 مهر 2019

تولید شفت کامپوزیت کولینگ تاور

ساخت درایو شفت برج خنک کن

در برج های خنک کن صنعتی به ویژه کولینگ تاورهای مونتاژ در محل - Field erected cooling tower - (بتونی و فایبر گلاسی) عموما موتور در خارج از دهانه فن استک قرار می گیرد. در این موارد برای انتقال گشتاور تولید شده توسط موتور به فن برج خنک کن، از درایو شفت استفاده می شود. در حقیقت درایو شفت در برج های خنک کننده ای استفاده می شود که قطر فن آنها بیش از 3-4 متر است. در این موارد و به دلیل طول زیاد، دقت در تولید و نصب درایو شفت از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا در صورت عدم تنظیم مناسب، درایو شفت پس از مدتی صدمه دیده و به اصطلاح بریده می شود و در عین حال می تواند به گیربکس صدمه بزند. با این توضیحات بالانس استاتیک و دینامیک درایو شفت کولینگ تاور نقش موثری در کیفیت و دوام آن دارد.

خدمات شرکت آراکو در بخش طراحی و فروش برج خنک کننده،پکینگ و کولینگ تاور صنعتی

فروش محور فن و موتور کولینگ تاور

درایو شفت برج خنک کن از نظر جنس محور به دو دسته تقسیم می شوند.

1- درایو شفت فلزی برج خنک کننده
Metal drive shaft for cooling tower

این نوع درایو شفت وزن نسبتا بالایی دارد لیکن قیمت تمام شده آن به نسبت محور های کامپوزیت فیبر کربن پایین تر است. این نوع شفت رابط کولینگ تاور معمولا از جنس فولاد ضد زنگ ساخته می شود تا در شرایط مرطوب و گرم دچار خوردگی نشده و زنگ نزند. مزیت این شفت رابط فلزی کولینگ تاور، قابلیت تولید مناسب، زمان تحویل کوتاه تر و قیمت مناسب آن می باشد.

 

2- درایو شفت فیبر کربن یا کامپوزیت برج خنک کننده
Cooling tower carbon fiber drive shaft

درایو شفت کربن فایبر کولینگ تاور و وزن آنها به میزان قابل توجهی از درایو شفت فلزی کمتر است و استحکام قابل قبولی نیز دارند لیکن قیمت آنها بسیار بالاتر است. شفت رابط فیبر کربن برج خنک کن بدلیل وزن کم و انعطاف مناسب و خواص کربن فایبر، علاوه بر مقاومت مناسب در مقابل رسوب و خوردگی، عمر مفید بسیار بالایی داشته و نصب آن نیز آسان است. همچنین درایو شفت کامپوزیت در مقابل تنش های ناشی از روشن و خاموش شدن ناگهانی موتور مقاومت بالایی دارد.
شایان ذکر است کربن فایبر یا فیبر کربن دارای استحکام بسیار بالایی بوده و در صورت تولید استفاده از متریال مرغوب، از نظر استحکام مشابه فولاد می باشد.

Cooling tower carbon fiber drive shaft

تصویر نمونه شفت فیبرکربن برای برج خنک کننده

شرکت آراکو با تجربه ای مناسب در زمینه برج های خنک کننده صنعتی و پکیج آمادگی دارد درایو شفت های کولینگ تاور را با کیفیت و قیمت مناسب طبق ابعاد و اندازه های مورد نیاز مشتریان تولید نماید.
 
جهت مطالعه توضیحات تکمیلی در مورد قطعات یدکی شامل پکینگ، فیلینگ، نم گیر، قطره گیر و نازل برج خنک کننده - کولینگ تاور بر روی این نوشته کلیک نمایید.
 
طراحی، ساخت و فروش درایو شفت استنلس استیل برج خنک کننده
فروش و ساخت قطعات برج خنک کن - کولینگ تاور
ساخت و فروش درایو شفت فلزی برج خنک کن
تولید و فروش شفت فیبر کربن کولینگ تاور
فروش شفت کامپوزیت برج خنک کننده
شرکت آراکو
محمد قربانعلی بیک
09124780268
02166561974
02166129745
www.araco.ir


لینک مقاله اصلی :

http://cooling-tower.blog.ir/post/ساخت-فروش-درایو-شفت-برج-خنک-کننده-کولینگ-تاور