• 02166129745
  • info@araco.ir
استیج هموژنایزر به چه معنی است؟
14 آبان 2021

استیج هموژنایزر به چه معنی است؟

استیج در میکسر هموژنایزر چطور تعریف و شمرده می شود

همانطور که در مطلب تخصصی هموژنایزر صنعتی روتور استاتور گفتیم، کار Homogenizerمخلوط و همگن کردن سوسپانسیون و امولسیون برای مصارف صنعتی و تولیدی است. برای مثال گفتیم که در صنعت رنگ، جوهر و مرکب، فرآیند تولید هر بچ با استفاده از پمپ هموژنایزر انجام می شود. یا برای تولید کود شیمیایی، هموژنایزر وظیفه دارد مواد و ترکیبات محتلف را به صورت کاملا همگن درآورد.
البته هموژنایزرها سه نوع مختلف دارند که هدف ما در این مقاله، میکسر هموژنایزر خطی(اینلاین) است که به نام میکسر فشار بالا هم شناخته می شود.
در این نوع هموژنایزر، دو قطعه روتور(قطعه دوار و متحرک) و استاتور(قطعه ثابت و بی حرکت) وجود دارند که با چرخیدن روتور، مخلوط مورد نظر بین پره ها گرفتار شده و به ذرات بسیار ریز(بین 0.6 تا 0.4 میکرون) تبدیل می شود.

روتور هموژنایزر استیل

ممکن است شما هم شنیده باشید که هموژنایزر روتور استاتور را با تعداد استیج(مرحله) و تعداد ردیف پره ها می فروشند. لقی پره ها فاصله ای است که بین یک پره روتور و استاتور یا بالعکس وجود دارد. پس اگر مثل تصاویر زیر قطعه استاتور 2 ردیف پره داشته باشد و روتور دارای 3 ردیف پره باشد، هموژنایزر مورد نظر 4 ردیفه است.

استاتور در پمپ امولسیون

با زیاد شدن تعداد ردیف، کیفیت مخلوط بهتر می شود و ذرات موجود ریزتر خواهند شد. البته توان مورد نیاز الکتروموتور هم زیادتر خواهد بود. به این صورت بیشتر کردن تعداد ردیف هموژنایزر همیشه گزینه خوبی نیست و ممکن است باعث شود قیمت هموژنایزر و الکتروموتور به شدت زیاد شود.

معنی استیج در هموژنایزر

هر ست روتور و استاتور در هموژنایزر یک استیج را تشکیل می دهند. وقتی تعداد استیج یا مرحله در میکسر روتور استاتور بیشتر از 1 باشد، به این معنی است که مخلوط امولسیون یا سوسپانسیون باید به ذرات ریزتری تقسیم شود و یا شرایط خاصی دارد. در تصویر زیر نمونه هموژنایزر 3 استیج(مرحله) آراکو را برای تولید مواد دارویی و نانو مشاهده می کنید.

هموژنایزر چند استیج(مرحله) آراکو
برای مشاوره در انتخاب، استعلام قیمت و خرید هموژنایزر روتور استاتور صنعتی با ما تماس بگیرید.
09122786723
02166561974
02166129745

سایر مقاله ها در مورد هموژنایزر

هموژنایزر و میکسر رنگ
میکسر هموژنایزر کرم و لوسیون آرایشی بهداشتی

مقاله قیمت هموژنایزر در سایت ویرگول

تولید رب گوجه و سس کچاپ با هموژنایزر
لینک فیلم آشنایی با هموژنایزر و کاربردهای آن

میکسر هموزنایزر در نانو مواد و صنعت داروهای گیاهی و شیمیایی