• 02166129745
  • info@araco.ir
گرد و خاک و رسوب برج خنک کن
20 مرداد 2017

گرد و خاک و رسوب برج خنک کن

مشکل گرد و خاک در برج خنک کننده

ورود گرد و خاک و غبار به برج های خنک کننده یکی از معضلات موجود در کارخانه های صنعتی است. ورود گرد و خاک و غبار محلی به برج خنک کن علاوه بر ایجاد گرفتگی در پکینگ های کویلینگ تاور، به کاهش راندمان عملکرد برج خنک کن نیز می انجامد.
غبار و گرد و خاک محیطی به کلیه کولینگ تاور ها آسیب می رساند ولی میزان افت راندمان و آسیب ایجاد شده، در انواع مختلف برج خنک کننده متفاوت می باشد که در بخش ادامه مطلب به بررسی تاثیر گرد و خاک و باد بر انواع مختلف برج خنک کننده می پردازیم.

1. تاثیر باد و گرد خاک در برج خنک کن بطری شکل:

برج خنک کن بطری شکل (مدور یا گرد) بدترین وضعیت را در میان برج های خنک کن از نظر آسیب پذیری در مقابل گرد و خاک و آلودگی های محیطی دارد. در برج خنک کننده گرد به دلیل عدم امکان استفاده از لوور با کیفیت، گرد و خاک محیط که براثر بادجا به جامی شوند به راحتی وارد حوضچه برچ شده و آب را آلوده می کنند. همچنین به علت عدم وجود قطره گیر در کولینگ تاور بطری شکل، امکان ورود گرد و خاک از قسمت فن استک به برج خنک کننده وجود خواهد داشت.
همانگونه که قبلا ذکر شد برج های خنک کننده گرد، به دلیل کیفیت بسیار پایین و وجود مشکلات متعدد، برای استفاده صنعتی به هیچ عنوان مناسب نیستند و صرفا قیمت پایین تری دارند.

2. تاثیر باد و گرد خاک در برج خنک کن کراس فلو – جریان متقاطع:

کولینگ تاور کراس فلو – جریان متقاطع، در مقابل باد و گرد و خاک، عملکرد بهتری نسبت به برج خنک کن بطری شکل دارند
این بج ها به دلیل وجود لوور و قطره گیر در هنگام وزش باد و ایجاد گرد و خاک، به میزان کمتری از راندمانشان کاهش می یابد لیکن به دلیل اینکه در کولینگ تاور کراس فلو، ورودی هوا مساحت زیادی را اشغال می کند و نیز تا قسمت بالای برج خنک کننده ادامه دارد، عملکرد ضعیفتری نسبت به برج های خنک کن کانتر فلو یا جریان مخالف خواهد داشت.

3. تاثیر باد و گرد خاک در برج خنک کن کانتر فلو – جریان مخالف:

بهترین عملکرد و مقاومت در مقابل گرد و حاک و غبار مربوط به کولینگ تاور کانتر فلو مکعبی است. البته در این میان ، برج خنک کننده مکعبی که از لوور لانه زنبوری بهره مند باشد، کمترین میزان افت راندمان و گرفتگی را خواهد داشت. دلیلی این امر مساحت کمتر ورودی های هوا در این نوع برج خنک کننده و ارتفاع کمتر ورودی های آن می باشد.

بهینه سازی برج خنک کننده

افزایش راندمان کولینگ تاور صنعتی

فروش و تامین قطعات برج خنک کن

شبیه سازی و اندازه گیری

شرکت آراکو - محمد قربانعلی بیک

09124780268

02166595231

02166561974

مقاله های مرتبط

دستگاه ضد رسوب برج خنک کن
خدمات آراکو در حوزه طراحی و فروش کولینگ تاور صنعتی
رسوب آب در برج خنک کننده