• 02166129745
  • info@araco.ir
واترلود در برج خنک کننده
25 تیر 2018

واترلود در برج خنک کننده

چگالی پاشش آب یا بارش در برج خنک کننده
Cooling tower rain density

همانگونه که در مطالب قبلی بیان گردید، واحد تن تبرید معیار مناسبی برای انتخاب برج های خنک کننده صنعتی نیست. یکی از محدودیت های بسیار رایج در برج های خنک کن صنعتی، واتر لود یا میزان آب قابل پاشش بر سطح واحد (متر مربع) است.

خدمات شرکت آراکو در حوزه طراحی و فروش برج خنک کننده و کولینگ تاور صنعتی

عدد واترلود یا رین دنسیتی بر اساس نوع پکینگ کولینگ تاور مشخص می گردد. از آنجا که در اکثر برج های خنک کننده فایبر گلاس، از پکینگ فیلم با جنس پی وی سی و یا پلی پروپیلن استفاده می شود، میزان واتر لود نباید از 25-27 متر مکعب در ساعت بر متر مربع تجاوز نماید. با افزایش واتر لود از این حد، عملا آب پاشیده شده بر روی پکینگ برج خنک کن نمی تواند به خوبی از منافذ لانه زنبوری پکینگ عبور کند و  کارایی خود را از دست می دهد.

 توضیحات تکمیلی در خصوص انواع پکینگ برج خنک کن

در برخی از موارد و در صورت عدم آشنایی خریدار، عده ای از تولید کنندگان اقدام به فروش برج خنک کننده با ابعاد کوچکتر می نمایند که صرفا موجب پایین آمدن قیمت می گردد، لیکن این مساله در فصول گرم و نیز زمان عملکرد مداوم دستگاه می تواند ضرر های جبران ناپذیری را به سیستم وارد نماید.

پاشش آب پکینگ برج خنک کنبه منظور مشخص شدن مفهوم واتر لود به ذکر مثالی در رابطه می پردازیم. فرض کنیم جهت خنک کاری بخشی از خط تولید، نیاز است آب با دبی 110 متر مکعب بر ساعت از دمای 40 درجه سانتیگراد به دمای 30 درجه برسد. در این شرایط یکی از تامین کنندگان (تولید کننده A ) پیشنهاد استفاده برج خنک کن به ابعاد 2 متر در 2 متر (طول و عرض) و دیگری  (تولید کننده B ) پیشنهاد استفاده از کولینگ تاور مکعبی به ابعاد 2.5 در 2.5 متر داده است و هر دو تولید کننده نیز از پکینگ فیلم لانه زنبوری استفاده می کنند.

با توجه به اطلاعات موجود مساحت برج خنک کن تولید کننده A، معادل 4 متر مربع و مساحت برج تولید کننده B معادل 6 متر مربع می باشد. با در نظر گرفتن دبی 110 متر مکعب در ساعت، واتر لود - Cooling tower water load کولینگ تاور تولید کننده A معادل 27.5 و واتر لود برج خنک کننده تولید کننده B معادل 18.3 خواهد بود. (تقسیم دبی بر مساحت)

با توجه به محدودیت واتر لود مشخص است که تولید کننده اول به منظور کاهش ابعاد برج و کاهش قیمت، پیشنهادی ارائه کرده است که ضریب اطمینان بسیار کمی دارد و می تواند به بروز مشکلاتی برای خریدار در گرمای تابستان و هنگام استفاده از حداکثر ظرفیت خط تولید انجامد.

وبلاگ تخصصی برج خنک کننده شرکت آراکو : http://cooling-tower.blog.ir

طراحی برج خنک کننده صنعتی فایبر گلاس
مشاوره در خرید و تامین کولینگ تاور صنعتی
فروش برج خنک کننده  با استاندارد CE اروپا
طراحی و محاسبات کولینگ تاور بتنی
شرکت آراکو - محمد قربانعلی بیک
09124780268
02166561974
02166129745