• 02166129745
  • info@araco.ir
کولینگ تاور مناسب تهران
28 آبان 2019

کولینگ تاور مناسب تهران

 خدمات آراکو در بخش طراحی و فروش برج خنک کننده،پکینگ و کولینگ تاور صنعتی و برچ خنک کننده برای چیلر


انتخاب و طراحی برج خنک کن در تهران

فروش قطعات برج خنک کننده استان تهران

انتخاب کولینگ تاور و نحوه انتخ اب برج خنک کن مناسب صنعتی، از جمله مواردی است که کارفرمایان محترم در هنگام تهیه استعلام جهت خرید یا مناقصه برج خنک کننده در آن با مشکل روبرو می شوند. در این بخش می خواهیم با توجه به شرایط جغرافیایی هر منطقه و استان، اطلاعات مورد نیاز جهت طراحی و انتخاب برج خنک کننده مانند وت بالب یا دمای حباب مرطوب، درای بالب یا دمای حباب خشک و وضعیت آب در هر استان را به صورت کلی ارائه دهیم تا در زمان انتخاب و طراحی کولینگ تاور صنعتی و برج خنک کن مخصوص چیلر و مجتمع های مسکونی و تجاری، کارفرما اطلاعات مورد نیاز خود را به راحتی استخراج کند.

انتخاب نوع برج خنک کننده 

اولین مرحله از فرآیند انتخاب و طراحی کولینگ تاور مربوط به تعیین نوع مناسب جهت کاربری صنعتی می باشد. همانگونه که در مطالب پیشین ذکر گردید، استفاده از برج های خنک کننده بطری شکل - Bottle type Cooling tower - بدلیل اشکالات فراوان و راندمان پایین، امروزه در اکثر کشور های پپیشرفته منسوخ شده است و به جای آن از برج های خنک کن مکعبی و کانتر فلو استفاده می شود. کولینگ تاور های جریان مخالف (کانتر فلو) مکعبی بدلیل داشتن سازه مستحکم و طراحی مهندسی، امکان استفاده از گیربکس را برای کارفرما فراهم می کنند. همچنین تعمیرات و نگهداری آنها بسیار راحت تر و خرابی آنها بسیار کمتر از برج های خنک کننده گرد(بطری شکل) است.

شرایط آب و هوایی استان تهران و تاثیر آن در انتخاب برج خنک کن

برای انتخاب برج خنک کن، باید شرایط کارکرد آن را مشخص نمود. همانگونه که در مطالب پیشین ذکر شد، بر خلاف کاربری های مسکونی که از برج خنک کن برای خنک کردن چیلر های جذبی و بعضا تراکمی استفاده می شود، در کاربری های صنعتی باید به نکات دیگری توجه نمود.

اولین مورد در این بخش در نظر گرفنن این نکته است که صرفا با داشتن ظرفیت برج خنک کننده نمی توان مشخصات کولینگ تاور مورد نظر را شناسایی نمود. این بدان معنا است که به عنوان مثال یک برج خنک کن 100 تن، 200 تن، 500 تن و یا 1000 تنی (تن تبرید) از لحاظ ابعاد و اندازه کاملا بستگی به شرایط کارکرد دارند.

جهت طراحی اصولی برج خنک کننده، باید 4 فاکتور یا مشخصه ذیل به صورت کامل و دقیق از طرف سازنده خط تولید یا دستگاهی که نیاز به خنک کاری دارد، اعلام شده باشد. این 4 مولفه عبارتند از : 

- دمای آب ورودی به برج خنک کن

- دمای آب مورد نیاز خروجی از کولینگ تاور

- دبی آب در گردش مدار خنک کاری

- موقعیت جغرافیایی برج خنک کننده

در کاربردهای مسکونی جهت سیستم سرمایش برج های مسکونی، اداری و تجاری که عمدتا از چیلر استفاده می شود می توان با مشخص کردن نوع چیلر مورد استفاده، دمای آب چیلر که به برج خنک کننده وارد می شود را به صورت کلی به شرح ذیل بیان نمود :

 

دمای آب ورودی و خروجی برج خنک کن در چیلر تراکمی معمولا 35 به 29.5 درجه سانتیگراد است.

 

دمای آب ورودی و خروجی کولینگ تاور در چیلر جذبی معمولا 37.5 به 32 درجه سانتیگراد است.

پس از دریافت اطلاعات مناسب در خصوص دمای ورودی به برج خنک کن، دمای آب سرد خروجی از کولینگ تاور و میزان آب در گردش، شرایط آب و هوایی را نیز باید در نظر گرفت. نکته بسیار مهم در خصوص شرایط آب و هوایی و اقلیمی، در نظر گرفتن این مساله است که طراحی و انتخاب اندازه برج خنک کن بر اساس بالاترین وضعیت دما در مرداد ماه و فصل تابستان است. 
بدین ترتیب شرایط آب و هوایی شهر تهران برای انتخاب کولینگ تاور به شرح ذیل می باشد

حداکثر میانگین دمای حباب خشک - Dry bulb در تهران : 40 الی 44 درجه سانتیگراد

حداکثر میانگین دمای حباب تر - وت بالب - Wet bulb در تهران : 24 الی 26 درجه سانتیگراد

هنگامی که کارفرما جهت خرید برج خنک کننده به شرکتی مراجعه می کند حتما باید دقت داشته باشد که پایین در نظر گرفتن وت بالب یا دمای حباب تر اگرچه موجب کوچک شدن و در نتیجه ارزانتر شدن برج خنک کننده می گردد، لیکن در گرمای تابستان سیستم تهویه مطبوع مجتمع های مسکونی و یا کارخانجات را دچار مشکلات فراوانی خواهد کرد.

با این توضیحات دمای تر تهران را باید حداقل بین 24 الی 26 درجه سانتیگراد انتخاب نمود.

به این صورت حداقل دمای آب سرد خروجی کولینگ تاور در تابستان بین 27 الی 29 درجه سانتیگراد خواد بود. واضح است که در سایر فصل ها و حتی در ساعات شب فصل تابستان، دمای خروجی برج خنک کن می تواند از 27 - 29 درجه سانتیگراد کمتر شود اما همانطور که گفته شد، طراحی باید بر اساس بدترین شرایط آب و هوایی در اوج گرمای تابستان انجام شد.

در نظر گرفتن عدد مناسب برای واتر لود نیز جزو مواردی است که به بهبود راندمان برج خنک کننده کمک می کند.

شرایط آب برج خنک کن در شهرهای استان تهران و شهرک های صنعتی

پایین رفتن و برداشت بیش از اندازه از سفره های آب زیر زمینی موجب شده است که وضعیت آب در استان تهران و شهرک های صنعتی اطراف تهران مناسب نباشد. معمولا آب مورد نیاز در کارخانجات از چاه تامین می شود که دارای سختی و رسوبات زیادی هستند. به همین دلیل انتخاب نوع پکینگ و فیلینگ برای کولینگ تاور اهمیت ویژه ای دارد. 

به صورت کلی پیشنهاد می شود در برج های خنک کننده ای که از طرف کارفرما خریداری می شود ترجیحا از پکینگ نت اسپلش ضد رسوب از جنس PP استفاده گردد تا راندمان کولینگ تاور به مرور زمان کاهش نیابد و در عین حال سرویس و نگهداری برج خنک کن راحت تر باشد.

طراحی و فروش برج خنک کن لوکس برای مجتمع های مسکونی در تهران

طراحی و فروش کولینگ تاور لوکس برای مجتمع اداری تجاری

طراحی و فروش برج خنک کننده صنعتی در تهران

انتخاب و فروش برج خنک کننده کانتر فلو فایبرگلاس - شهرک صنعتی پرند

طراحی و فروش برج خنک کن کانتر فلو فایبر گلاس - شهرک صنعتی شمس آباد

فروش کولینگ تاور جریان مخالف فایبرگلاس - شهرک صنعتی صفادشت

طراحی و فروش برج خنک کننده مکعبی جریان مخالف - دماوند

انتخاب و فروش برج خنک کن صنعتی - اسلام شهر

انتخاب و فروش کولینگ تاور مکعبی فایبرگلاس - شهریار

انتخاب و فروش کولینگ تاور کانتر فلو کامپوزیت - ورامین

انتخاب و فروش برج خنک کن کانتر فلو فایبر گلاس - اندیشه

انتخاب و فروش برج خنک کننده کانتر فلو فایبرگلاس - ملارد

فروش دستگاه ضد رسوب آب ویژه کولینگ تاور در استان تهران

فروش پکینگ نت اسپلش ضد رسوب در استان تهران

فروش قطعات برج خنک کننده صنعتی

محمد قربانعلی بیک

09124780268

02166129745

02166561974

طراحی، فروش و انتخاب کولینگ تاور کانترفلو و برج خنک کننده فایبرگلاس : http://cooling-tower.blog.ir

لینک مقاله اصلی :

http://cooling-tower.blog.ir/post/فروش-قیمت-برج-خنک-کننده-کولینگ-تاور-تهران-کرج-شمس-آباد-صفا-دشت-پرند