• 02166129745
  • info@araco.ir
خنک کاری کمپرسور با کولینگ تاور
31 شهریور 2022

خنک کاری کمپرسور با کولینگ تاور

برج خنک کن مخصوص کمپرسور

کمپرسورهای هوا از جمله تجهیزاتی هستند که نسبت به سیستم کولینگ حساسیت زیادی دارند. از نظر روش کارکرد می توانیم، کمپرسورهای صنعتی را به دو گروه پیستونی و اسکرو تقسیم کنیم. البته کمپرسور انواع دیگری نیز دارد که توضیح آن در این مقاله نمی گنجد.

کمپرسور صنعتی هوا

بخاطر اصطکاک و همچنین فشرده شدن هوا، باید برای بخش خنک کاری(برج خنک کن) کمپرسور اهمیت ویژه ای قائل شویم. بسیاری از سازندگان کمپرسور، تنها در حالتی سیستم را گارانتی می کنند که دمای بخش کولینگ، مورد تائید آنها باشد.

تجهیزات قابل استفاده برای کولینگ کمپرسور هوا

بخاطر اینکه محدوده دمایی آبی که باید کمپرسور را سرد کند معمولا پایین است استفاده از تجهیزات هوا خنک مثل ایرکولر جزو گزینه ها نیست. در نتیجه شرکتها بین کولینگ تاور و چیلر مجبور به انتخاب هستند. قیمت چیلر چندین برابر برج خنک کن است و در بسیاری از موارد هزینه سرسام آور خرید چیلر برای کارفرما توجیه ندارد. به این ترتیب بهترین انتخاب برای خنک کاری کمپرسور هوا، برج خنک کننده صنعتی است. البته انتخاب بین انواع برج نیز باید با دقت انجام شود تا بعدا کمپرسور صدمه نبیند و یا خط تولید متوقف نگردد.

برای کمپرسور چه برج خنک کننده ای بخریم؟

اولین مساله ای که باید در زمان استعلام قیمت برج خنک کننده مخصوص کمپرسور در نظر بگیرید، حالت مدار باز یا سیکل بسته بودن است. اگر بخواهیم یک تخمین حدودی داشته باشیم Cooling tower مدار بسته بین 3 تا 5 برابر برج مدار باز قیمت دارد. پس سیستم مدار باز ارزانتر است اما در عوض باعث می شود که داخل لوله ها بمرور زمان رسوب ایجاد شود. پس اگر می خواهید که خیالتان از رسوب نگرفتن لوله ها راحت باشد، گزینه مناسب از نظر فنی، کولینگ تاور مدار بسته است.

برج خنک کننده برای کمپرسورانتخاب برج خمره ای و گرد هم بصورت کلی مردود است. برج گرد در ظاهر انتخاب ارزانی خواهد بود اما بعد از مدتی بدلیل خرابی مکرر و آسیب زدن به کمپرسور، هزینه وحشتناکی را به شما تحمیل می کند. اگر می خواهید در مورد برج خنک کن مخروطی و ایرادهای آن بیشتر مطالعه داشته باشد، به مقاله ما با همین عنوان مراجعه فرمائید.

چه جنس کویل برای برج خنک کن سیکل بسته کمپرسور مناسب است؟

در پروژه های صنعتی، کویل گالوانیزه گزینه قابل اطمینان تری نسبت به کویل مسی است. ضخامت کم لوله های کویل مسی، خطر سوراخ شدن و نشتی را بالا می برد که می تواند به توقف خط تولید و خرابی کمپرسور بیانجامد. در تصویر زیر نمونه کویل گالوانیزه صنعتی تولید شده توسط ما را مشاهده می کنید. این کویل ها قبل از نصب تا فشار 8 بار تست می شوند.

کویل برج خنک کننده سیکل بستهبرای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در زمینه خرید برج خنک کننده مخصوص کمپرسور با ما تماس بگیرید :

09124780268

02166561974

02166129745
مقاله اصلی کولینگ کمپرسور صنعتی