• 02166129745
  • info@araco.ir
پکینگ اسکرابر هوا
15 خرداد 2023

پکینگ اسکرابر هوا

مدیا مناسب برای اسکرابر صنعتی

اسکرابر هوا تجهیزی است که برای حذف آلودگی های شیمایی خطرناک مانند گاز، ذرات معلق و قطرات مایع از هوا بکار می رود. در بسیاری از صنایع، گازها و یا هوای خروجی از فرآیند تولید، حاوی مواد آلاینده ای است که برای محیط زیست خطرات فراوانی دارد. عموما آلودگی های موجود در هوا که توسط اسکرابر حذف می شود جزو یکی از دسته های زیر خواهد بود
- اسیدها و ترکیبات آنها مانند اسید هیدروکلریدریک، اسید سولفوریک و دی اکسید گوگرد
- مواد قلیایی مانند ترکیبات کلر
- ذرات معلق مانند PM
- بو های نامطبوع و مواد شیمیایی خطرناک مانند آمونیاک
در سالهای اخیر، بدلیل الزامات زیست محیطی بسیاری از کارخانجات مجبور شدند، گازهای آلاینده خودرو از مسیر اسکرابر رد کنند تا آلاینده های آن کم شود. یکی از پرکاربردترین مدلهای این سیستم، دستگاه اسکرابر تر(خیس) است که به کمک پاشش آب، به حذف آلودگی ها از هوا کمک فراوانی می کند. در تصویر زیر نمونه یک اسکرابر با پاشش آب روی پکینگ یا مدیا را مشاهده می کنید.

اسکرابر تصفیه هوا

مدیا، فیلینگ یا پکینگ در اسکرابر هوا

وظیفه مدیا اسکرابر این است که سطح تماس هوا با آب را افزایش دهد و در عین حال زمان برخورد آب با هوای آلوده را بیشتر کند. با این روش یک اسکرابر با ابعاد نسبتا کوچک می تواند حجم قابل توجهی از گازهای آلوده خروجی و دوده را تصفیه کند.
پکینگ اسکرابر بدلیل قرار گرفتن در معرض مواد اسیدی، قلیایی و آلودگی های شیمیایی باید شرایط زیر را داشته باشد.
- مقاومت در برابر اسید
- مقاومت در برابر قلیا
- تحمل دما حداقل 70 الی 80 درجه سانتیگراد
با این توضیحات بهترین متریال برای مدیا در اسکرابر، پلی پروپیلن(PP) و پلی اتیلن(PE) است.

پکینگ و مدیا اسپلش برای اسکرابر

پکینگ زین اسبی اسپلش و پکینگ پال رینگ(رندوم) جزو فیلینگ های پر کاربرد در اسکرابر برای تصفیه هوا هستند. یکی دیگر از مدلهای پکینگ که می تواند در اسکرابر صنعتی استفاده شود، مدل اسپلش بلوکی(مشبک) نام دارد. ما این مدل پکینگ اسکرابر را به صورت بلوک های مکعب مستطیل و از جنس PP تولید می کنیم. بزرگترین مزیت پکینگ اسپلش بلوکی، راحتی نصب و تمیز کردن بسیار آسان است. در تصویر زیر نمونه این مدل پکینگ اسپلش مخصوص اسکرابر را مشاهده می کنید.
پکینگ نت اسپلش برای اسکرابربرای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید
محمد قربانعلی بیک
09124780268
02166129745
02166561974

لینک های مرتبط