• 02166129745
  • info@araco.ir
پکینگ نت اسپلش برج خنک کننده

پکینگ نت اسپلش برج خنک کننده

پکینگ نت اسپلش

به فیلینگ هایی که به صورت شبکه ای هستند و آب پس از پاشش بر روی آنها به قطرات ریز تقسیم میشود، پکینگ اسپلش گفته می شود. اسپلش ها انواع مختلفی دارند که یکی از پرکاربردترین مدلهای آن نت اسپلش است. در این مطلب می خواهیم در مورد این نوع مدیا که به تریکل اسپلش نیز معروف است توضیحاتی را خدمت شما ارائه کنیم.
همانطور که می دانید پکینگ کولینگ تاور به دو مدل مختلف تقسیم میشود.

1- Cooling tower Splash type fill یا فیلینگ اسپلش
2- film fill یا مدیا فیلم

پکینگ یا فیلینگ، به عنوان یکی از مهمترین اجزای کولینگ تاور، دو وظیفه اساسی را بر عهده دارد.
-افزایش سطح تماس آب و هوا در برج خنک کننده
-افزایش زمان تماس و برخورد هوا و آب در برج خنک کن

پکینگ برج خنک کننده به صورت کلی به دو نوع پکینگ فیلم و پکینگ اسپلش ضد رسوب تقسیم می شود که این دو نوع با استفاده از مشخصات هندسی و فرم خاص خود، موجب افزایش سطح تماس و نیز طولانی شدن زمان برخورد هوا و آب می گردند.

بدلیل اینکه در آبهای سخت پکینگ نت اسپلش برخلاف مدل فیلم(گام 12 و 19) دچار گرفتگی نمی شود و نیاز به اسید شویی ندارد، این پکینگ به عنوان گزینه ای مناسب برای تعویض با پکینگ فیلم در برج خنک کننده تبدیل شده است. عمر مفید فیلینگ تریکل اسپلش PP با کیفیت، بین 8 الی 12 سال است.

مشخصات پکینگ نت اسپلش

کاربرد پکینگ تریکل اسپلش

سختی بالای آب معمولا همراه با رسوب کربنات کلسیم است که در برج خنک کن، باعث گرفتگی پکینگ و نازل ها می شود. گرفتگی پکینگ هم منجر به کم شدن راندمان تبخیر میشود. به همین دلیل بعد از گذشت مدتی از استفاده کولینگ تاور، راندمان سیستم خنک کاری کم خواهد شد.

مقایسه انواع پکینگ کولینگ تاوراینجاست که استفاده از پکینگ های نت اسپلش ضد رسوب به عنوان یک راه حل خیلی خوب برای بالا بردن راندمان، معنی پیدا می کند. پکینگ نت اسپلش که به پکینگ ضد رسوب شبکه ای هم معروف شده مزیت های بسیار زیادی نسبت به پکینگ فیلم یا لانه زنبوری برای کارخانجات دارد. تفاوت پکینگ اسپلش و پکینگ فیلم برج خنک کن در روش و مکانیزم تبخیر آب است.

مقدار نت اسپلش مورد نیاز برای تعویض یا چوب اشباع یا مدیا فیلم

در کارخانجاتی که قدمت بالایی دارند، معمولا کولینگ تاورهای چوبی وجود دارد. در این نوع برج های خنک کن که قدیمی هستند. از تکه الوارهای چوب اشباع به عنوان سطوح تبخیر استفاده می شود و آب روی آنها می پاشد. بخاطر وزن خیلی زیاد و قیمت بالای چوب، بهترین گزینه برای تعویض، پکینگ نت اسپلش است. البته برای معاد کردن مقدار پکینگ نت اسپلش بجای چوب اشباع، بهتر است با کارشناسان ما تماس بگیرید.

فروش پکینگ اسپلش ضد رسوب آلمانی پلی پروپیلن مدل NET 125
فروش پکینگ اسپلش گرید کولینگ تاور
پکینگ نت اسپلش کولینگ تاور از جنس PP
محاسبه مقدار فیلینگ تریکل اسپلش NC20-25 برای برج خنک کن
مشاوره در مورد مدیا اسپلش طرح 2H و Hewitech آلمان
محمد قربانعلی بیک

09124780268

02166129745

02166561974


لینک های مرتبط

وبلاگ مشاوره و فروش برج خنک کننده فایبر گلاس و قطعات کولینگ تاور صنعتی
خدمات آراکو در حوزه ساخت برج خنک کننده و پکینگ اسپلش ضد رسوب
فیلم آشنایی با پکینگ نت اسپلش و تریکل اسپلش