• 02166129745
  • info@araco.ir
تحلیل تنش و سیمولیشن استاتیک محفظه گیربکس

تحلیل تنش و سیمولیشن استاتیک محفظه گیربکس

تحلیل تنش و سیمولیشن استاتیک

بی شک یکی از مهمترین ویژگی های نرم افزار های جدید طراحی مکانیکی، توانایی تحلیل آنهاست که به طراح کمک میکند تا پیش بینی بهتری نسبت به رفتار سیستم داشته باشد و نسبت به بهینه سازی آن اقدام نماید. در نقاطی که تنش زیاد است می توان با روش هایی مانند افزایش ضخامت، افزودن لچک یا تقویتی و یا تغییر هندسه، اقدام به کاهش تنش نمود.

همچنین در نقاطی که تنش بسیار پایین تر از میزان مورد اطمینان است، میتواند ضخامت قطعه را کاهش داد.
شرکت آراکو علاوه بر طراحی دستگاه صنعتی و طراحی مکانیزم، با استفاده از ماژول های سیمولیشن استاتیک نرم افزار سالیدورکز اقدام به بررسی و بهینه سازی دستگاه از نظر استحکام می نماید تا از عملکرد و عمر مطلوب اطمینان حاصل کند.

روش اجزاء محدود یا روش المان محدود به انگلیسی Finite Element Method که به اختصار (FEM) نامیده می‌شود، روشی عددی برای حل تقریبی معادلات دیفرانسیل جزئی و نیز حل معادله‌های انتگرالی می باشد. کاربرد عملی اجزای محدود معمولا با نام تحلیل اجزا محدود (FEA) خوانده می‌شود. اساس کار این روش شبیه سازی حذف کامل معادلات دیفرانسیل یا ساده سازی آنها به معادلات دیفرانسیل معمولی، که با روشهای عددی مانند اویلر حل می‌شوند، می‌باشد. در حقیقت در روش اجزا یا المان محدود، جسم یا مجموعه مورد نظر، به المان های بسیار کوچک تقسیم می شود و معادلات مربوط برای هر یک از المان ها حل می گردد. باید توجه داشت که دقت تحلیل المان محدود به شدت به کیفیت مدل سازی، در نظر گرفتن شرایط مرزی و تخصیص متریال صحیح و نیز مش بندی مناسب مدل وابسته است. 

تحلیل و شبیه سازی اجزاء یا المان محدود برای بارگذاری استاتیک و دینامیک تجهیزات مکانیکی و سازه ها به کار می رودهدف اصلی از انجام شبیه سازی و سیمولیشن، شبیه سازی بارگذاری، تحلیل استاتیک و تحلیل تنش در قطعه و تجهیز مورد نظر است.
به وسیله شبیه سازی و تحلیل تنش، می توان نقاط بحرانی یک سازه یا تجهیز را مشخص نمود و ضریب اطمینان را در قطعه یا شاسی محاسبه نمود.

 


انجام پروژه تحلیل و شبیه سازی ارتعاشات و آنالیز مودال در Solidworks
تحلیل تنش و سیمولیشن دینامیک با Solidworks Cosmos Simulation
انجام پروژه تحلیل تنش در سالیدورک
شبیه سازی المان محدود FEM در سالیدورکز
انجام پروژه صنعتی Solidworks
شرکت آراکو - محمد قربانعلی بیک
شماره تماس مستقیم : 09124780268
شماره تماس شرکت : 02166561974-02166129745
طراحی و آموزش سالیدورک - سالیدورکز و شبیه سازی و سیمولیشن : www.araco.ir
ارتباط با ما در تلگرام :  https://telegram.me/m_ghorbanalibeik
مشاهده نمونه پروژه های آراکو در اینستاگرام :  https://www.instagram.com/araco.ir
کانال آپارت آراکو - دانلود فیلم فارسی آموزش سالیدورک - سالیدورکز : https://www.aparat.com/araco.ir