• 02166129745
  • info@araco.ir
بچ هموژنایزر
24 اردیبهشت 2024

بچ هموژنایزر

بچ هموژنایزر چیست

همانطور که در مقاله "انواع هموژنایزر" توضیح دادیم، از میکسرها برای همگن کردن مخلوط های سوسپانسیون و امولسیون استفاده می شود. دستگاه هموژن در صنایع تولیدی تاثیر قابل توجهی بر کیفیت محصول نهایی دارد.
استفاده از میکسر Homogenizer بید-میل(آسیابی) و اولتراسونیک در صنعت بدلیل قیمت بالا و حجم تولید کم محدود است و عملا مدلهای High shear به عنوان پرکابردترین دستگاه شناخته می شود.
میکسرهای تنش برشی بالا به دو دسته Batch وinline (continuous)تقسیم می‌شوند که با وجود عملکردی مشابه، اختلافات چشمگیری در موارد استفاده دارند.
به همین دلیل قبل از انتخاب هموژنایزر بچ یا میکسر روتور استاتور، پیشنهاد می کنیم در مورد روش تولید، مقدار محصول و اندازه ذرات با یک مشاور معتبر همفکری کنید.

آشنایی با میکسر و هموژنایزر بچ

همانطور که از نام این دستگاه مشخص است، میکسر بچ در مواردی استفاده می شود که تولید محصول به صورت Batch(دسته ای)باشد. روش تولید بچ بیشتر در صنعت دارو، نانو و آرایشی و بهداشتی متداول است.
در هموژنایزر بچ که طراحی عمومی آنها به صورت تصویر زیر است، دستگاه قابلیت قرار گیری در مخازن استیل را دارد. این ویژگی منجر به سهولت در استفاده، شستشو و تعمیر نگهداری آسان میکسرمی‌شود. یکی دیگر از قابلیت های بچ هموژنایزر، امکان اختلاط همزمان تمام مواد و افزودنی هاست و به همین علت برای مخلوط کردن مواد دو فازی توصیه می شوند.میکسر هموژنایزر بچ آراکو

کاربردهای میکسر بچ

Batch homogenizer خود به مدلهای مختلفی تقسیم میشود. هر یک از مدلهای این هموژنایزر متناسب با حجم تولید، اندازه ذرات نهایی و گرانروی مواد طراحی شده اند.
بیشترین کاربرد هموژنایزر بچ در حالت مجزا، در صنایعی است که نیاز به مقدار کم تولید و خردایش (سایز ذرات) متوسط دارند.
نکته بسیار مهم در مورد میکسر بچ این است که با اینکه مخلوط یکنواختی ایجاد می کند ولی بدلیل سایز مخزن نمی‌توان از حداکثر اندازه ذرات اطمینان حاصل کرد. بنابراین آزمون کمی اندازه گیری سایز ذرات باید به صورت میانگین گیری انجام شود.
از مزایای هموژنایزر Batch می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.
- قیمت مناسب
- سهولت و انعطاف پذیری در استفاده
- امکان نمونه گیری ساده
- شستشو تعمیرات و نگهداری آسان
- امکان اختلاط مواد دو یا چند فازی
- عدم نیاز به آبگرد و خنک سازی
- طراحی های مختلف مناسب کاربردهای ویژه
البته هموژنایزر بچ دارای محدودیت هایی هم هست که اصلی ترین آنها عبارتند از :
- خردایش کم نسبت به مدل این-لاین(روتور استاتور)
- غیر یکنواختی خردایش(تلورانس در سایز ذرات خروجی)
- عدم توانایی انتقال مواد
- دشواری استفاده در مخازن تحت خلا یا نیتروژن
در آخر باید اشاره کنیم که معمولا بهترین حالت برای رسیدن به سایز ذرات و اختلاط عالی، استفاده همزمان از بچ هموژنایزر و میکسر روتور استاتور می باشد. در این شرایط علاوه بر کاهش قابل توجه زمان فرآیند، کیفیت محصول خروجی ممتاز خواهد شد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بچ هموژنایزر با ما تماس بگیرید.
09122786723
09108209967
02166561974
02166129745