اخبار
13 آبان 2017

دعوت به همکاری

دعوت به همکاری بصورت پروژه ای مسلط به نرم افزار SOLIDWORKS سابقه انجام پروژه های صنعتی تسلط به فرآیند مهندسی معکوس تسلط بر تلرانس گذاری و تهیه نقشه های ساخت مسلط به مدل سازی سطح ( Surface modeling ) تسلط بر طراحی سازه در محیط استراکچر ( Weldment ) تسلط بر ورق کاری ( Sheet metal ) لطفا رزومه خود را به نشانی info@araco.ir ارسال فرمایید.

ادامه
10 شهریور 2017

انیمیشن صنعتی، رندرینگ صنعتی و تبلیغاتی

بدون شک در دنیای صنعتی، یکی از مهمترین عوامل که بقای کسب و کار را تضمین می کند، تبلیغات است. امور تبلیغاتی صنایع برای معرفی دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی سناریو های متفاوتی با تبلیغ محصولات عمومی دارد. این نوع تبلیغات باید ویژگی های فنی محصول را نمایش دهد تا برای مخاطبان آن جذابیت داشته باشد. در این میان با توجه به توسعه نرم افزارهای مدلسازی سه بعدی و طراحی صنعتی مانند سالیدورک و لزوم حرکت صنایع به سمت اتوماسیون پروسه طراحی، مدلسازی و مهندسی محصولات، و اینکه استفاده از این نرم افزارها به توسعه و بهینه سازی صنایع و افزایش کیفیت محصولات کمک شایانی می کند، بسیاری از صنایع به سمت انجام امور طراحی با استفاده از نرم افزارهای مهندسی مکانیک و طراحی به کمک کامپیوتر روی آورده اند. از آنجایی که در این نرم افزار ها یک مدل سه بعدی مشابه واقعیت طراحی شده است، با اضافه کردن جزئیات طراحی و تعیین درست رنگ و مواد تشکیل دهنده، به انضمام طراحی محیط و نور پردازی امکان تهیه تصاویری مشابه با واقعیت (رندر)، همچنین پویا نمایی و تهیه انیمیشن صنعتی وجود دارد. تصویر شماره 1: تهیه رندرینگ صنعتی از مدل سه بعدی دستگاه طراحی شده مزیت این روش نسبت به عکاسی صنعتی و فیلمبرداری هزینه کمتر و قابلیت انعطاف بیشتر است. در رندرینگ صنعتی امکان نمایش تمامی اجزاء دستگاه، ایجاد برش و نمای جزء و نمایش محتویات داخلی وجود دارد. همچنین در حالت ایجاد انیمیشن صنعتی تبلیغاتی امکان نمایش عملکرد دستگاه، روش مونتاژ و دمونتاژ، روش نصب و راه اندازی با هزینه ای به مراتب پایین تر از تهیه فیلم صنعتی وجود خواهد داشت. تصویر شماره 2: امکان ایجاد برش های موضعی جهت نمایش ادوات داخلی دستگاه های صنعتی در روش رندرینگ سه بعدی یکی دیگر از مزیت های انیمیشن و رندرینگ صنعتی، امکان تهیه کاتالوگ، فیلم تبلیغاتی و بررسی بازار حتی قبل از تولید محصول است. از این رو مدیران صنایع و بخش هایی مانند مهندسی فروش امکان بررسی نظرات و بازخورد مشتریان بازار را حتی قبل از اقدام به تولید و عرضه محصول خواهند داشت. این روش علاوه بر کاهش چشمگیر هزینه های اصلاح احتمالی، سایر ریسکهای پروژه را نیز به شدت کاهش می دهد. شرکت آراکو با کمک مهندسان و کارشناسان با تجربه خود در بخش ساخت و تبلیغات، علاوه بر مشاوره در زمینه مهندسی، خدمات مهندسی معکوس و طراحی ماشین آلات صنعتی، امکان نمایش و معرفی محصول شما را با روش های روز دنیا و استفاده از پیشرفته ترین متدهای کارشناسی شده دارند.

ادامه
9 مرداد 2017

آموزش از راه دور سالیدورک

آموزش از راه دور (آنلاین) سالیدورک امروزه با توسعه روز افزون ارتباطات و فن آوری اطلاعات، امکان آموزش های از راه دور با سهولت هرچه بیشتر فراهم آمده است. با توجه به محدودیت های زمانی و دسترسی افراد بخصوص کارشناسان و متخصصان در حال اشتغال یا تحصیل، همچنین متخصصانی که در خارج از کشور مشغول به کار یا تحصیل هستند، در بسیاری از مواقع امکان برگزاری کلاس ها و دوره های حضوری و حتی پیدا کردن مجموعه های آموزشی سالیدورک وجود ندارد. با توجه به توضیحات ذکر شده شرکت آراکو برای سهولت عزیزان در خارج از کشور و داخل کشور اقدام به راه اندازی بخش آموزش های از راه دور (آنلاین) سالیدورک نموده است. با استفاده از نرم افزار هایی که امکان برقراری ارتباط آنلاین را می دهد، آموزش با انجام مثال های کاربردی از روی صفحه نمایش و ارتباط مستقیم برای در میان گذاشتن مسائل و مشکلات وجود دارد. برای دانشجویان، مهندسان و متخصصان در داخل کشور و یا کشورهایی مانند استرالیا، ژاپن، کانادا، آمریکا، اروپا، ترکیه، چین و سراسر کشورهایی که متخصصان ایرانی حضور دارند، امکان برقراری ارتباط و برگزاری این دوره ها وجود دارد. این دوره های آموزشی با مباحث زیر قابل ارائه می باشند: دوره آموزش مقدماتی و متوسطه: Part و طراحی قطعه، محیط مونتاژ ( Assembly ) و محیط نقشه کشی ( Drawing ) دوره آموزش پیشرفته – ورق کاری ( Sheet Metal ): شامل تمامی مباحث مربوط به ورقکاری، طراحی و نقشه کشی انواع محفظه و باکس، تابلو برق و تهیه نقشه ساخت دوره آموزش پیشرفته – استراکچر ( Weldments/Structural member ): شامل تمامی مباحث مربوط به طراحی استراکچر و سازه های فولادی با استفاده از مقاطع استاندارد و یا دلخواه دوره آموزش پیشرفته – شبیه سازی و تحلیل استاتیکی ( Static Analysis ): شامل مباحث مربوط به تحلیل های استاتیکی قطعات، سازه ها و مجموعه ها، مش بندی، بررسی ضریب اطمینان و بهینه سازی، تحلیل های خستگی و تنش های حرارتی دوره آموزش پیشرفته – شبیه سازی و تحلیل سیالاتی ( Flow Simulation ): شامل مباحث مربوط به شبیه سازی و تحلیل های سیالاتی و حرارتی، شبیه سازی تهویه صنعتی و تهویه تونل و شبیه سازی های انتقال حرارت شرکت آراکو امکان برگزاری دوره های آموزش موردی ( Case Study ) را نیز به این مجموعه فعالیت های خود اضافه نموده است تا همزمان با آموزش، نمونه ای عملی از پروژه مورد نظر صنعتگران و متخصصان انجام شود.

ادامه
4 فروردین 2017

آموزش های ویدیویی سالیدورکز

ایجاد کانال های آموزش ویدئویی سالیدورک شرکت آراکو در راستای بهبود کیفت مطالب آموزشی نرم افزار سالیدورکز، از اواخر سال 1395 تصمیم به ساخت ویدیوهای آموزش گام به گام نموده است. امروزه بیان مطالب با کمک گرفتن از تصاویر بصورت اجتناب ناپذیری در فرهنگ جهانی رواج پیدا کرده است. مزیتی که آموزش تصویری نسبت به آموزش با کمک کتاب و مطالب نوشتاری دارد در افزایش بازدهی یادگیری و سرعت و حجم انتقال مطالب است به گونه ای که گاهی چند دقیقه آموزش تصویری میتواند به اندازه ساعتی یادگیری با استفاده از متن و نوشتار باشد و یک فیلم کوتاه چند ثانیه ای، به اندازه چندین صفحه تأثیر گذار. لذا تصمیم گرفته ایم تا با ساخت این مجموعه های ویدیویی و قرار دادن آنها در کانال های اختصاصی شرکت، کمکی در جهت ارتقای سطح دانش مشتاقان علم و فن کرده باشیم. این ویدیو ها که بخشی از آنها بصورت رایگان در اختیار همه علاقه مندان قرار می گیرد را می توانید از طریق کانال شرکت آراکو در سایت آپارات با لینک http://www.aparat.com/araco.ir و در سایت YouTube با آدرس https://www.youtube.com/channel/UCHVk6y6hPhRGqiAt8ayGHOQ تماشا کنید. برای بهبود کیفیت آموزش، این مطالب بصورت جلسه های منظم و با سرفصل های پیوسته ارائه می شوند و پس از تکمیل هر سرفصل، تمرین هایی نیز بصورت ویدیویی انجام خواهد شد. این انسجام در آموزش موجب تمرکز بهتر و افزایش عمق یادگیری مطالب می شود. امیدواریم با این اقدامات بتوانیم سهم خود را در بهبود دانش و ارائه فنون کاربردی برای توسعه صنایع را ایفا کنیم.

ادامه
19 اسفند 2017

سال 1396 مبارک!

آمد بهار خرم و آمد رسول یار مستیم و عاشقیم و خماریم و بی‌قرار تخمی که مرده بود کنون یافت زندگی رازی که خاک داشت کنون گشت آشکار پیشاپیش فرارسیدن سال نو را به همه عزیزان تبریک می گوییم و سالی سرشار از موفقیت و کامیابی برای شما سروران آرزومندیم. شرکت آراکو

ادامه
14 بهمن 2017

شبیه سازی آتش و حریق با PyroSim

پیش بینی نحوه گسترش آتش و حریق یکی از مواردی است که به طراحان کمک می کند با لحاظ کردن تجهیزات مناسب، از گسترش شدید آن و نیز بروز خطراتی از قبیل خفگی و مسمومیت ناشی از دود جلوگیری نمایند. به این ترتیب می توان با ایجاد چیدمان مناسب و انتخاب صحیح تجهیزات تهویه، به تخلیه دود کمک کرد و در عین حال شرایط را برای جلوگیری از گسترش لایه دود و گازهای ناشی از احتراق به سمت پایین، فراهم نمود. نرم افزارهای شبیه سازی آتش و حریق مانند نرم افزار Pyrosim (پایرو سیم) و FDS یکی از ابزارهای قابل استفاده در این حوزه می باشند. به کمک شبیه سازی حریق  می توان سناریوهای مختلف  را در هنگام آتش سوزی در مکان هایی مانند: تونلهای راه آهن و مترو، تونلهای جاده ای، کارخانجات، کارگاهها، مجتمع های مسکونی و تجاری، پل ها و سایر موارد بررسی نمود. برای انجام شبیه سازی و تحلیل CFD آتش  باید ابتدا مدل سه بعدی از محل مورد نظر تهیه نمود و سپس با مشخص کردن متریال موجود در محیط و موقعیت و شدت حریق فرضی، و نیز مشخص کردن تجهیزات تهویه، شبیه سازی را اجرا کرد. خروجی های شبیه سازی آتش عبارتند از نحوه حرکت گستردگی حریق و گازهای ناشی از احتراق، نحوه گسترش آتش به مرور زمان، وضعیت دمایی نقاط مختلف در هنگام آتش سوزی و میزان دید موثر افراد در نقاط مختلف. خدمات شرکت آراکو در حوزه شبیه سازی حریق و آتش به شرح ذیل می باشد : تحلیل و شبیه سازی آتش  در تونل، پارکینگ، کارخانه، کارگاه، پل و ... شبیه سازی آتش و حریق در برج مسکونی، تجاری و ورزشی با نرم افزار Pyro Sim انجام پروژه شبیه سازی حریق، آتش و دود ساختمان، سالن، سینما و ...  با نرم افزار FDS شبیه سازی سیالاتی تهویه صنعتی و تهویه تونل جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره های شرکت آراکو (02166561974-02166595231) و یا شماره مستقیم 09124780268 (محمد قربانعلی بیک) تماس حاصل فرمائید .

ادامه
12 آبان 2016

نقش شبیه سازی و تحلیل در مهندسی معکوس

مهندسی معکوس که روش رسیدن به راه حل از بررسی و تحلیل پاسخ است، امروزه در صنایع بسیاری از کشورهای در حال توسعه به یکی از ارکان اصلی صنایع تبدیل گشته. اما در این میان از نقش شبیه سازی و تحلیل در پروژه های مهندسی معکوس غفلت شده است. در واقع باید اینگونه بیان کرد که بخش اصلی پروسه مهندسی معکوس، تحلیل فلسفه طراحی و چگونگی رسیدن به پاسخ است اما در کشور ما این پروسه تنها با شبیه سازی مدل با استفاده از دستگاه های ابر نقاط و تجهیزات اندازه گیری، آنالیز مواد و در بهترین حالت تحلیل روش ساخت و عملیات حرارتی خاتمه می یابد. در واقع نمیتوان به این سلسله اقدامات مهندسی معکوس اطلاق کرد بلکه تمامی این مراحل تنها کپی کاری است. فرآیند مهندسی معکوس زمانی تکمیل می شود که علاوه بر طراحی محصول، تحلیل و آنالیز های لازم برای درک صحیح از رفتار و عملکرد کل دستگاه صورت پذیرد و جزئیات طراحی اجزاء و انتخاب مواد و روش ها، مورد بررسی قرار گرفته و اطلاعات نحوه طراحی مدون شود. می توان اینگونه بیان نمود که مرز بین کپی کاری و مهندسی معکوس در مرز توسعه مشخص می شود. محصولی که کپی شده باشد و نکات ریز طراحی آن مورد بررسی قرار نگرفته باشد، به محصول بهتری تبدیل نخواهد شد. اما چنانچه مکانیزم و عملکرد یک دستگاه با توجه به قطعات آن بصورت صحیح تحلیل و اطلاعات بدست آمده مدون شود، طراح به علمی می رسد که امکان بهینه سازی طراحی و در مراحل بعدی ارائه محصولی بهتر را می دهد. شاید بتوان گفت یکی از نقاط ضعف صنایع کشور ما بی توجهی به توافت این دو مقوله است. صنایع ایران پس از اقدام به کپی یک محصول، بدون انجام تحلیل ها و بررسی های لازم دست به تولید محدود می زنند. در نتیجه قادر به توسعه محصول و رقابت با نمونه های خارجی نخواهند بود و از گردونه بازار خذف می شوند. لازم به ذکر است بسیاری از شرکت های بزرگ بلوک شرق (کشور های کره جنوبی، چین و ژاپن) در صنایع مختلف خودرو سازی، راه آهن، صنایع سنگین حفاری و معدنی در ابتدا اقدام به کپی محصولات آمریکایی و اروپایی می کردند. شرکت هایی مانند تویوتا، هیوندا، CNR Dalian چین و بسیاری دیگر، در ابتدای حضور خود در صنایع تنها محصولات کپی شده با ظاهر کمی متفاوت را عرضه می کردند که به علت نیروی کار ارزان، با قیمتی کمتر در اختیار مصرف کننده قرار می گرفت و از نظر کیفیت قابلیت رقابت با نمونه های اروپایی و آمریکایی را نداشتند. لازم به ذکر است ژاپن پس از جنگ جهانی دوم به عنوان بنجل ساز شهرت داشت اما امروزه از 10 برند باکیفیت خودرو سازان، 5 برند ژاپنی حضور دارند که 3 برند مطرح ژاپن ( LEXUS, Mazda, TOYOTA ) جایگاه های اول تا سوم را از آن خود نموده اند. ( بر اساس دیدگاه مشتریان در مجله News day در سال 2015 ) برای نیل به اهداف اصلی مهندسی معکوس که همانا دستیابی به علم طراحی در قدم اول و اقدام به بازنگری و ساخت در قدم دوم است (در کپی کاری که روال اکثر شرکت های داخلی است، ابتدا ساخت قطعه یا مجموعه در دستور کار قرار می گیرد و متأسفانه چه این پروسه ساخت موفقیت آمیز باشد یا خیر، اقدامی برای دستیابی به علم طراحی صورت نمی گیرد.) انجام شبیه سازی و تحلیل دستگاه و مکانیزم ضروری است. بیان این نکته شاید برای شفاف تر نمودن ابعاد پروسه مهندسی معکوس و ضرورت شبیه سازی و تحلیل مناسب باشد و آن اینکه تمامی شرکت های صاحب تکنولوژی و پیشرو، ترفندهایی برای پیچیده نمودن پروسه مهندسی معکوس انجام می دهند که تنها با آگاهی از اطلاعات و علم طراحی قادر به کشف آن خواهیم بود. این پیچیدگی ها گاهی نکات و جزئیات در ظاهر بسیار ساده ای هستند که در صورت نادیده گرفتن، موجب افزایش هزینه نهایی و یا کاهش کیفیت محصول می گردند.

ادامه
15 مهر 2016

نمایندگی انحصاری شرکت TD&T اسپانیا

احتراما بدین وسیله به اطلاع همکاران و عزیزان می رساند شرکت آراکو (آذرخش ریل آریا) موفق به اخذ نمایندگی انحصاری از شرکت TD&T اسپانیا در حوزه طراحی و شبیه سازی سیالاتی تهویه مترو و تونلهای ریلی گردیده است. برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس www.araco.ir مراجعه فرموده و یا با شماره های 02166561974-02166595231 و شماره مستقیم 09124780268 تماس حاصل فرمائید. آدرس سایت شرکت TD&T www.tdt-e.com

ادامه
14 شهریور 2016

کنترل و مونیتورینگ ناوگان ریلی

با توجه به اهمیت روز افزون سیستم های مدیریت ناوگان، به منظور بهبود کیفیت نظارت مرکزی، ارتقاء صحت و دقت زمانبندی عملیات و امکان مونیتورینگ آنلاین و بررسی شرایط مختلف کاری ناوگان سنگین( شرایط محیطی، شرایط آب و هوایی و دمایی ماشین آلات، وضعیت موتور و سایر تجهیزات داخلی و ...)، شرکت آراکو به عنوان نمایندگی شرکت کاوشکام، با ارائه محصولی تخصصی درحوزه حمل و نقل سنگین، آمادگی خود را جهت  همکاری با شرکت های حمل و نقل ریلی(مالکین لکوموتیو و واگن مسافری و باری) اعلام می دارد. سیستم‌های مدیریت ناوگان با هدف ردیابی، نظارت و کنترل ناوگان متحرک مانند خودرو، شناور، پرنده و ... طراحی شده‌اند. این محصولات با نام‌های ذیل شناخته می‌شوند: FMS (Fleet Management System) AVL (Automatic Vehicle Location) پایه تمامی این محصولات در بحث تعیین موقعیت جغرافیایی، GPS است. سیستم پیشنهادی شرکت آراکو در این حوزه سیستم REIMON می باشد. این سیستم در واقع یک کامپیوتر صنعتی  است که با بهره‌گیری از ماژول‌هایGPS  و GSM  اقدام به برطرف نمودن کلیه نیازهای سامانه ریلی کشور می‌نماید. کنترل و ردیابی ماشین آلات و ناوگان، ارتباط آنلاین دوطرفه، ارتباط با کلیه سنسورها، آنالیز و ارسال آنلاین اطلاعات، محاسبه دقیق سرعت، ایجاد گزارشات دقیق مدیریتی و ... تنها برخی از خدمات این سامانه است. موارد قابل ارائه توسط سامانه کنترل و مونیتورینگ آنلاین ناوگان: 1) امکان ردیابی وسیله نقلیه روی نقشه (مکان ، سرعت ، شتاب و ...) 2) امکان تعریف محدوده خاص جغرافیایی 3) گزارش مسیر حرکت 4) اطلاع از وضعیت فنی دستگاه 5) امکان ارسال پیام به راننده 6) امکان اطلاعات از وسیله برروی موبایل جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره های شرکت آراکو 02166561974 و یا شماره مستقیم 09124780268 (محمد قربانعلی بیک) تماس حاصل فرمائید.

ادامه
14 شهریور 2016

بررسی تأثیر افزایش کشش لکوموتیو

انعقاد قرارداد بررسی تأثیر افزایش کشش لکوموتیو بر افزایش بهره وری واگن باری با راه آهن جمهوری اسلامی شرکت آراکو بر تکیه بر سوابق و تجربیات اعضای هیئت مدیره در خصوص افزایش کشش لکوموتیوهای GE و GM ، موفق به عقد قرارداد با راه آهن جمهوری اسلامی در این خصوص گردید. از آنجایی که این پروژه تحقیقاتی در صورت عملیاتی شدن تأثیر مستقیم بر روی افزایش بهره وری حمل بار در سیستم ریلی می شود، پیش بینی می گردد افزایش درآمد قابل توجهی برای مالکان واگن و لکوموتیو، همچنین رضایت بیشتر صاحبان بار شود. در این مطالعات پس از بررسی شرایط فعلی نواحی راه آهن در مسیر تعریف شده پروژه، به بررسی و شناسایی عوامل تاثیر گذار در بهبود شرایط و راندمان حمل بار در مسیر پرداخته می شود. این قرارداد زیر نظر راه آهن جمهوری اسلامی ایران و اداره کل سیر و حرکت انجام می پذیرد.

ادامه
24 شهریور 2016

نصب، پیاده سازی PDM (پی دی ام) سالید ورکز

سیستم مدیریت شبکه سالیدورکز - Solidworks PDM Enterprise (پی دی ام) یک مجموعه نرم افزاری قابل نصب بر روی سالیدورک به منظور مدیریت اطلاعات سالیدورکز، تحت شبکه می باشد. این نرم افزار شما را قادر می سازد تا قطعات و محصولات مورد نظر خود را با اطمینان بیشتر و صرف زمان کوتاهتر ایجاد کنید. به کمک این نرم افزار شرکت ها می توانند به راحتی به تبادل اطلاعات بین به عنوان مثال کارخانه و دفتر مرکزی و یا بین کامپیوترهای مختلف پرداخته و از مزایای این نسخه نرم افزاری استفاده کنند. این نرم افزار میتواند با مدیریت پروژه امکان Log کردن فعالیت کلیه افراد تیم طراحی و ایجاد دسترسی ها در سطوح مختلف برای کارکنان پروژه را بر اساس خواست مدیر پروژه ارائه کند. باید توجه داشت که نصب نرم افزار سالیدورکز تحت شبکه از طریق DVD سالیدورکز امکانپذیر است لیکن برای پیاده سازی این سیستم نیاز به بهره گیری از کارشناسان خبره در این حوزه می باشد. دو نسخه مختلف نرم افزار PDM عبارتند از Solidworks PDM work group و Solidworks PDM Enterprise. نسخه Work Group برای شرکتهایی با کمتر از 10 سیستم که از نرم افزار سالیدورک به عنوان نرم افزار اصلی استفاده می کنند مناسب است. اما نسخه PDM Enterprise برای شرکتهایی با بیش از 10 سیستم و پیشنهاد می گردد، همچنین با استفاده از این نسخه می توان فایلهای نرم افزار کتیا Catia و سایر نرم افزار های مهندسی را نیز بین کامپیوترهای مختلف به اشتراک گذاشت. یکی دیگر از امکانات دیگر این نرم افزار محاسبه هزینه ها و زمان تولید قطعات و محصول است.SolidWorks Enterprise PDM ارتباطات داخلی واحد طراحی را در سطوح مختلف شبیه سازی کرده و به شما کمک می کند ضریب اشتباهات واحد طراحی را به حداقل رسانده و از تداخل در مدلها، نقشه ها و اطلاعات محصول جلوگیری خواهد کرد. همچنین به کمک این نرم افزار می توان فایلهای ورد، اکسل و کلیه فایلهای سیستم را بین سیستمهای واحد طراحی به اشتراک گذاشت. برای مطالعه بیشتر در خصوص نصب و پیاده سازی سیستم PDM بر روی این لینک کلید نمایید.

ادامه
4 تیر 2016

فراخوان همکاری - حمل و نقل ریلی

فراخوان همکاری شرکت آراکو در راستای افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه و همیاری در زمینه آموزش توام با عمل، اقدام به جذب کارآموز در حوزه ریلی  می نماید. بدینوسیله از دانشجویان گرایش های مختلف رشته مهندسی ریلی دعوت بعمل می آید جهت بررسی امکان همکاری فیمابین، رزومه  خود را به آدرس eng@araco.ir ارسال نمایید. بدیهی است رزومه های ارسال شده پس از دریافت، مورد بررسی قرار گرفته و در صورت نیاز با عزیزان تماس گرفته خواهد شد.

ادامه
9 خرداد 2016

اضافه شدن بخش آموزش و دانلود به دانشنامه سایت

به منظور ارتقاء سطح علمی کاربران سایت، بخش دانلود آموزش های سالیدورکز ، پروژه سالیدورک ، دانلود مقاله و استانداردهای تهویه تونل و تهویه صنعتی و همچنین  مقاله و استانداردهای برج خنک کن به بخش دانشنامه سایت به آدرس زیر اضافه گردید : منوی اصلی کتابخانه و دانلود دانشنامه

ادامه
12 فروردین 2016

نمایندگی رسمی سیستک آلمان

با توجه به باز شدن افق های جدید در همکاری های بین المللی برای کشور ایران و با هدف تامین تجهیزات مورد نیاز در حوزه ریلی از منابع معتبر و با کیفیت خارجی، شرکت آراکو موفق به دریافت نمایندگی شرکت سیستک در حوزه تأمین تجهیزات مکانیکی و الکتریکی راه آهن ، مترو ، صنایع نفت و گاز و... گردید. وبسایت شرکت سیستک آلمان : www.sytecsa.com

ادامه
3 فروردین 2016

آموزه‌هایی از راه‌آهن سریع‌السیر فرانسه

بر اساس آمار اتحادیه بین المللی راه آهن‌ها در سال 2014 کشور فرانسه با 640 هزار کیلومتر مربع مساحت و 66 میلیون نفر جمعیت دارای شبکه راه‌آهنی با طول 30000 کیلومتر بود که از این میان 17000 کیلومتر دوخطه و 15000 کیلومتر آن برقی است، طول شبکه سریع السیر این راه آهن سالها است که از 2000 کیلومتر فراتر رفته است. آمار تقریبی ناوگان این راه‌آهن به ترتیب 2600 لکوموتیو، 3200 قطار خودکشش و 17600 واگن مسافری و 15000 واگن باری بوده است و با 149 هزار نفر پرسنل توانسته 443 میلیون قطارکیلومتر و 201 میلیارد تن کیلومتر ناخالص و در بخش مسافر 1122 میلیون نفر (84 میلیارد نفرکیلومتر) و در بخش بار 63 میلیون تن (32 میلیارد تن کیلومتر) را جابجا کند و در بخش سریع السیر با عملکرد 51 میلیارد نفرکیلومتر در رتبه سوم جهان بعد از چین و ژاپن قرار دارد. راه آهن فرانسه با الهام از راه آهن سریع السیر ژاپن در سال 1972 پس از آزمایشات متعدد  با قطارهای توربو الکتریک TGV 001 و دستیابی به رکورد سرعت 318 کیلومتر بر ساعت (بیش از 5000 سیر آزمایشی با مسافت 500 هزار کیلومتر و 175 بار شکستن رکورد سرعت 300 کیلومتر بر ساعت)، بدلیل افزایش قیمت سوخت گزینه قطار الکتریکی را مورد توجه قرار داد (با توجه به رکورد سرعت 331 کیلومتر فرانسه با لکوموتیو برقی در 1955 به نظر میرسد اهداف اصلی از این آزمایشات بیشتر سیستم تعلیق، ترمز و ... بوده و از ابتداء ایشان برنامه قطار برقی سریع السیر را داشتند). اولین خط سریع السیر فرانسه در سال 1981 به عنوان فاز یک راه آهن سریع السیر پاریس به لیون بین شهر سن فلورنتین و لیون با هزینه 4 میلیون دلار بر کیلومتر که کمترین در جهان بوده است احداث شد (هزینه متوسط خطوط سریع السیر در فرانسه 10 میلیون دلار بر کیلومتر است در حالی که متوسط هزینه در ایتالیا 25، کره جنوبی 35 میلیون دلار بر کیلومتر) و قطارهای TGV با حرکت در خطوط برقی اولیه و قدیمی با سرعت 160 و سپس در خط جدید LGV با سرعت 270 حرکت می کردند (مسیر جدید با افزایش فراز از 15 به 35 در هزار و انتخاب مسیر جدید که بجای یک فراز و فرود اصلی به بیش از 10 فراز و فرود افزایش یافته بود حدود 80 کیلومتر کوتاه تر شد). پس از 2 سال فاز یک این مسیر بین پاریس و سن فلورنتین راه‌اندازی و قطارهای سریع السیر کل مسیر را در این خطوط سریع‌السیر سیر مینمودند و در ادامه به سایر شهرها مجددا از خطوط برقی معمولی استفاده می‌کردند به نحوی که در سال 2007 طول خطوط سریع السیر فرانسه بیش از 2100 کیلومتر بوده و طول شبکه ریلی تحت پوشش قطار سریع السیر به 7000 کیلومتر و تعداد ایستگاه‌های سریع‌ السیر به 20 و تعداد ایستگاه‌های خطوط معمولی با توقف قطارهای سریع به 200 ایستگاه بالغ می‌شود. خط پاریس- لیون (با زمان سیر یک ساعت و 55 دقیقه) که با تراورسهای بتنی دو تکه و ریل 60 کیلویی احداث شده بود به تدریج طی 20 سال و در پنج فاز به شهر بندری مارسی (با زمان سیر سه ساعت) در جنوب فرانسه و در فاصله 800 کیلومتری پاریس رسید و سایر خطوط سریع (که سرعت آنها در بعضی مسیرها به 350 رسیده) نیز زمان دسترسی مسافرین پاریس به شهرهای مهم کشورهای همسایه با زمان رقابتی با هواپیما را فراهم کردند از جمله زمان سیر پاریس به بروکسل با 1:45، پاریس به لندن 2:40، پاریس به بروکسل و پاریس به کلن هردو 2:20،  رسید. ناوگان سریع‌السیر فرانسه به بیش از 400 دستگاه رسیده که از پنج نسل متفاوت میباشند و با بیش از 600 سیر روزانه در سال 2011 حدود 120 میلیون مسافر را حمل نمودند که سهم آن 75% حمل مسافر خطوط اصلی راه آهن فرانسه بوده و به مهمترین منبع سود SNCF تبدیل شده است. مرجع اصلی خبر : سایت تین نیوز

ادامه