• 02166129745
  • info@araco.ir
طراحی و مهندسی معکوس تجهیزات پزشکی

طراحی و مهندسی معکوس تجهیزات پزشکی

طراحی تجهیزات پزشکی

مهندسی معکوس تجهیزات پزشکی و بیمارستانی

صنایع پزشکی همواره یکی از حساس ترین، دقیق ترین و پیچیده ترین صنایع جهان هستند. تجهیزات پزشکی لازم است با دقت خاصی طراحی شوند تا بتوانند استانداردهای لازم را پاس کنند. از این رو متخصصان شرکت آراکو پس از کسب تجارب فراوان در صنایع خاص، به صنایع پزشکی ورود کرده تا بتوانند در این زمینه در خدمت کارآفرینان، پزشکان و دست اندرکاران صنایع پزشکی کشور باشند. در این میان بخش مهندسی معکوس شرکت آراکو امکان اجرای انواع پروژه های طراحی تجهیزات و دستگاه های پزشکی، ارائه خدمات و انجام پروژه مهندسی معکوس را دارد. تقریبا در تمامی پروژه های مهندسی معکوس تجهیزات پزشکی باید قطعات با فولادهای های ضد زنگ (Stainless Steel) طراحی و ساخته شوند. این فولاد ها که در استاندارد آمریکایی SAE با گرید های 2XX / 3XX / 4XX شناخته می شوند و مشهورترین آنها در ایران SS304 و SS316 است، به دلیل وجود درصد بالای عنصر Cr (کروم) مقاومت بالایی نسبت به خوردگی و واکنش با مواد اسیدی و قلیایی دارند. در طراحی و ساخت تجیهزاتی که از این نوع آلیاژها بهره می برند، الزامات خاصی باید مد نظر قرار گیرد.
شرکت آراکو با همکاری متخصصین مجرب خود، آمادگی ارائه خدمات مهندسی معکوس تجهیزات پزشکی و انجام انواع پروژه طراحی تجهیزات پزشکی را دارد.




در مهندسی معکوس تجهیزات پزشکی و طراحی تجهیزات آزمایشگاهی و با توجه به ضخامت ورق ها و کیفیت مورد نظر، نحوه جوشکاری و عایق کردن صفحه ها نیز مهارت های مخصوص به خود را می طلبد.
در این میان استفاده از نرم افزار سالیدورکز که به عنوان یکی از نرم افزار های برتر در حوزه طراحی قطعات مکانیکی و CAD شناخته می شود، کمک خواهد کرد که بخش طراحی و مدلسازی سه بعدی به صورت کامل و جامع انجام پذیرد و امکان انجام تحلیل و شبیه سازی های مختلف روی مدل وجود داشته باشد. در عین حال در صورت نیاز به انجام تغییرات، می توان در زمان کوتاهی موارد مورد نظر را ابتدا بر روی مدل بررسی نمود.



برخی از پروژه های انجام شده و در حال انجام در حوزه مهندسی معکوس و طراحی تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی عبارت است از : 
- مهندسی معکوس و نظارت بر ساخت دستگاه آزمایشگاهی انکوباتور CO
- مهندسی معکوس و نظارت بر ساخت صندلی دندان پزشکی 
- طراحی صنعتی و تهیه نقشه های ساخت پمپ تزریق پزشکی و بیمارستانی
- طراحی و مهندسی معکوس تخت بیمارستانی و تخت ویژه اتاق عمل
- طراحی و مهندسی معکوس تجهیزات اتاق عمل
- مهندسی معکوس و مدلسازی دستگاه ساکشن اتاق عمل


شرایط ویژه اقتصادی فعلی شامل بالا رفتن نرخ ارز، و بازگشت برخی از تحریم ها، فرآیندهای مهندسی معکوس، بومی سازی و باز طراحی تجهیزات صنعتی را بیش از پیش توجیه پذیر کرده است. با در نظر داشتن قیمت تمام شده پایین در کشور، می توان با بهره گیری از طراحی مناسب و با نظارت صحیح بر پروسه ساخت، اقدام به تولید محصولات با کیفیت و قابل رقابت با نمونه خارجی نمود که این امر شامل بومی سازی و ساخت داخل تجهیزات پزشکی نیز می گردد. 
 

طراحی صنعتی قطعات و تجهیزات پزشکی و بیمارستان
مهندسی معکوس دستگاههای آزمایشگاهی و پزشکی
مهندسی معکوس و بومی سازی تجهیزات اتاق عمل
طراحی مکانیزم و خدمات مهندسی معکوس تجهیزات پزشکی
انجام پروژه صنعتی Solidworks
شرکت آراکو - محمد قربانعلی بیک
شماره تماس مستقیم : 09124780268
شماره تماس شرکت : 02166561974-02166129745
مرجع تخصصی انجام پروژه سالیدورکس و خدمات مهندسی معکوس: http://solidworks-iran.blog.ir
ارتباط با ما در تلگرام :  https://telegram.me/m_ghorbanalibeik
مشاهده نمونه پروژه های آراکو در اینستاگرام :  https://www.instagram.com/araco.ir
کانال آپارت آراکو - دانلود فیلم فارسی آموزش سالیدورک - سالیدورکز : https://www.aparat.com/araco.ir