• 02166129745
  • info@araco.ir
کولینگ تاور پالایشگاه و پتروشیمی
15 اردیبهشت 2018

کولینگ تاور پالایشگاه و پتروشیمی

برج خنک کن در پالایشگاه

صنعت نفت ایران به دلیل اتکای اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی که در این بین خوشبختانه میزان این وابستگی در سال‎های اخیر کمتر شده است، همواره به عنوان بزرگترین بخش اقتصاد ایران و از طریق توسعه تعاملات بین‎المللی، نقش موثری در پیشبرد اهداف دیپلماسی اقتصادی و تضمین امنیت ملی کشور ایفا کرده است.
امروزه کشور ما ایران با داشتن ۸۳۶.۴۷ میلیارد بشکه ذخایر هیدروکربور مایع (نفت خام، مایعات و میعانات گازی) و حدود ۳۴ تریلیون متر مکعب ذخایر گازی و با قرار گرفتن در رتبه نخست دنیا از حیث برخورداری از مجموع ذخایر هیدروکربوری، در جایگاه ویژه ای از لحاظ امنیت انرژی در جهان قرار دارد.
مشاوره و فروش برج خنک کننده و کولینگ تاور صنعتی
یکی از تجهیزات مهم در پالایشگاه ها و پتروشیمی ها برج خنک کننده یا کولینگ تاور است. اهمیت برج خنک کن در صنایع نفت و گاز بدلیل ارزش افزوده قابل توجه این صنایع می باشد که موجب می گردد اهمیت کار کرد مداوم و صحیح برج خنک کننده ، افزایش یابد.

در پتروشیمی و پالایشگاه عموما بدلیل الزامات خاص صنعت نفت و گاز از کولینگ تاور بتنی استفاده می شود. این نوع از برج های خنک کن همانگونه که در مطالب پیشین اشاره کردیم به صورت کلا دارای ارتفاع قابل توجه و همچنین ظرفیت بالایی می باشند.

 کولینگ تاور بتنی

در برخی موارد بدلیل شرایط ویژه آب خنک کاری، از پکینگ های اسپلش گرید در پالایشگاه ها و پتروشیمی ها استفاده می گردد. همچنین به صورت کلی بدلیل حساسیت ویژه و شرایط آب استفاده از انواع پکینگ ضد رسوب و اسپلش در این حوزه بسیار متداول می باشد.
با توجه به ماهیت برج های خنک کن بتنی و نیز اقلیم نسبتا خشک ایران، کاهش مصرف آب برج خنک کننده یا کولینگ تاور پتروشیمی و پالایشگاه یکی از مسائلی است که امروزه مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است. بدلیل اهمیت ویژه کاهش میزان آب مصرفی برج خنک کن، شرکت آراکو علاوه بر تامین قطعات و تجهیزات کولینگ تاور های صنعتی، آمادگی دارد در قالب پروژه های مطالعاتی، به بررسی روش ها و راهکارهای کاهش مصرف آب پتروشیمی ها و پالایشگاه ها پرداخته و در انتهای پروژه با ارائه راهکارهای اجرایی که بر حسب اولویت های مالی و اجرایی طبقه بندی می شود، خدمت ویژه ای در این حوزه به صنعت نفت و گاز ارائه دهد.

جهت مطالعه توضیحات تکمیلی در خصوص انواع پکینگ اسپلش ضد رسوب و برج خنک کننده صنعتی به لینک ذیل مراجعه فرمائید

http://cooling-tower.blog.ir

شرکت آراکو - محمد قربانعلی بیک
صرفه جویی آب در کولینگ تاور صنعتی
ارائه راه کار کاهش مصرف آب برج خنک کن بتنی
طراحی، تامین و امکان سنجی ساخت برج خنک کننده هیبرید و مدار بسته
محمد قربانعلی بیک
09124780268
02166561974
02166595231