• 02166129745
  • info@araco.ir
تعمیرات و نگهداری برج خنک کننده
26 آذر 2018

تعمیرات و نگهداری برج خنک کننده

بازرسی کولینگ تاور و کاهش مصرف آب و برق برج خنک کننده

Cooling tower maintenance and services
Cooling tower inspection

تعمیرات و نگهداری و بازدید های دوره ای از جمله مواردی است که می تواند در افزایش عمر و راندمان مناسب یک تجهیز صنعتی نقش عمده ای بازی کند. برج خنک کننده یا کولینگ تاور به عنوان تجهیزی که علاوه بر استهلاک قطعات، در معرض آسیب هایی مانند رسوب آب، خوردگی، زنگ زدن قطعات و تشکیل جلبک در آب قرار می گیرد نیاز به مراقبت ویژه ای دارد. علاوه بر این به نیاز است تا دستور العمل های نگهداری و سرویس دوره ای برای برج خنک کننده و کولینگ تاور تهیه گردد.
 در این بخش قصد داریم سرویس ها و بازرسی های مورد نیاز هر بخش برج خنک کننده را به صورت مجزا بررسی کنیم. اما پیش از این به ارائه توضیحاتی در خصوص موارد کلی که پیش از بازرسی اجزا کولینگ تاور باید مورد توجه قرار گیرد، می پردازیم.


جهت مطالعه خدمات شرکت آراکو در حوزه طراحی و فروش برج خنک کننده،پکینگ و کولینگ تاور صنعتی، بر روی این نوشته کلیک نمایید.

 

خدمات بازرسی، مشاوره و ممیزی انرژی کولینگ تاور


عملکرد دمایی برج خنک کننده

یکی از مهمترین موارد کلی در بررسی کارایی کولینگ تاور و صحت عملکرد قطعات آن، عملکرد دمایی برج خنک کن است. به عنوان مثال اگر در هنگام طراحی برج خنک کننده، دمای ورودی آن 37 درجه سانتیگراد و دمای خروجی آب از برج خنک کن 32 درجه در نظر گرفته شده باشد، در زمان بازرسی و سرویس باید ابتدا مطمئن شد که سیستم کولینگ، در مرحله اول آب را در دمای مورد نظر دریافت کرده و سپس آب را به دمای مورد نظر در شرایط طراحی برساند.
بررسی دمای ورودی به برج خنک کننده : در این شرایط اگر دمای آب ورودی به Cooling tower بالاتر از دمای طراحی باشد، به عنوان مثال در شرایطی که پیشتر ذکر شد، آب با دمای 39 درجه سانتیگراد به برج خنک کننده برسد، پیش از هر اقدامی لازم است شرایط تجهیزات و مدار پیش از برج خنک کننده مورد بررسی قرار گیرد و اگر ایرادی در آن وجود دارد بر طرف گردد تا برج خنک کننده دمای مورد نظر در شرایط طراحی را دریافت نماید، زیرا در غیر این صورت برج خنک کننده ممکن است نتواند دمای آب را به دمای مورد نظر در شرایط طراحی برساند و کل خط تولید دچار مشکل گردد.

فلوچارت کارکرد برج خنک کندر شرایطی که دمای ورودی برج خنک کننده بسیار کمتر از دمای طراحی باشد، در این حالت اگرچه شرایط بهتری برای رساندن دمای آب به دمای خروجی سیستم Cooling tower مهیا است، اما برج خنک کننده با حداکثر ظرفیت خود کار نمی کند.
بررسی دبی و میزان آب در گردش برج خنک کن :  همانند شرایط دمایی برج خنک کن، دبی و میزان آب در گردش کولینگ تاور نیز باید در محدوده طراحی باشد. به عنوان مثال اگر میزان آب در گردش برج خنک کننده ای در زمان طراحی برابر 200 متر مکعب در ساعت بوده و در زمان بهره برداری، دبی کولینگ تاور به 300 متر مکعب در ساعت افزایش پیدا کند، این امر موجب کاهش دمای رنج (اختلاف دمای ورودی و خروجی کولینگ تاور) شده و موجب می شود دمای خروجی مورد نظر به دست نیاید.

جهت مطالعه توضیحات تکمیلی در خصوص استفاده از تصفیه فاضلاب در کاهش مصرف آب کولینگ تاور بر روی این نوشته کلیک نمائید.
 

فروش دستگاه ضد رسوب و سختی گیر ویژه برج خنک کن - کولینگ تاور
مشاوره انتخاب پکینگ کولینگ تاور صنعتی با توجه به سختی آب
فروش برج خنک کن فایبر گلاس با استاندارد CE اروپا
فروش پکینگ فیلم PP و PVC و فیلینگ ضد رسوب
شرکت آراکو - محمد قربانعلی بیک
09124780268
02166561974
02166129745

طراحی و فروش کولینگ تاور فایبر گلاس و فروش قطره گیر و پکینگ برج خنک کننده: http://cooling-tower.blog.ir
صفحه مربوط به مقاله اصلی :

http://cooling-tower.blog.ir/post/بازرسی-کولینگ-تاور-تعمیرات-سرویس-برج-خنک-کن