• 02166129745
  • info@araco.ir
انیمیشن صنعتی، رندرینگ صنعتی و تبلیغاتی
10 شهریور 2017

انیمیشن صنعتی، رندرینگ صنعتی و تبلیغاتی

رندرینگ چیست؟

انیمیشن صنعتی و رندرینگ روشی مقرون به صرفه است که در آن ویژگی های فنی و ظاهری محصول به مشتری یا پرسنل شرکت نمایش داده می شود. تهیه انیمیشن برای معرفی محصول با استفاده از مدل سه بعدی انجام می شود و به صورت کلی هزینه ای کمتر از تهیه فیلم یا کلیپ تبلیغاتی دارد. به همین علت انتخاب نرم افزار مناسب کد برای طراحی محصول(مانند سالیدورک)، می تواند به شما کمک کند در زمان لانچ دستگاه یا محصول و همچنین برای کمپین های تبلیغاتی، ابزار های بیشتر و ارزانتری را در اختیار داشته باشید. برای آشنایی با انیمیشن صنعتی و روش های تبلیغاتی با استفاده از نرم افزار هایی مثل سالیدورکس، کتیا و فیوژن در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

بدون شک در دنیای صنعتی، یکی از مهمترین عوامل که بقای کسب و کار را تضمین می کند، تبلیغات است. امور تبلیغاتی صنایع برای معرفی دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی سناریو های متفاوتی با تبلیغ محصولات عمومی دارد. این نوع تبلیغات باید ویژگی های فنی محصول را نمایش دهد تا برای مخاطبان آن جذابیت داشته باشد. در این میان با توجه به توسعه نرم افزارهای مدلسازی سه بعدی و طراحی صنعتی مانند سالیدورک و لزوم حرکت صنایع به سمت اتوماسیون پروسه طراحی، مدلسازی و مهندسی محصولات، و اینکه استفاده از این نرم افزارها به توسعه و بهینه سازی صنایع و افزایش کیفیت محصولات کمک شایانی می کند، بسیاری از صنایع به سمت انجام امور طراحی با استفاده از نرم افزارهای مهندسی مکانیک و طراحی به کمک کامپیوتر روی آورده اند. از آنجایی که در این نرم افزار ها یک مدل سه بعدی مشابه واقعیت طراحی شده است، با اضافه کردن جزئیات طراحی و تعیین درست رنگ و مواد تشکیل دهنده، به انضمام طراحی محیط و نور پردازی امکان تهیه تصاویری مشابه با واقعیت (رندر)، همچنین پویا نمایی و تهیه انیمیشن صنعتی وجود دارد.

نمونه رندر سه بعدی دستگاه و محصول برای کاتالوگتصویر شماره 1: تهیه رندر سالیدورک از مدل سه بعدی مجموعه طراحی شده توسط شرکت آراکو

مزیت استفاده از رندر دستگاه و قطعات، نسبت به عکاسی صنعتی و فیلمبرداری، هزینه کمتر و قابلیت انعطاف بیشتر است. در رندرینگ صنعتی امکان نمایش تمامی اجزاء دستگاه، ایجاد برش و نمای جزء و نمایش محتویات داخلی وجود دارد. همچنین در حالت ایجاد انیمیشن صنعتی تبلیغاتی امکان نمایش عملکرد دستگاه، روش مونتاژ و دمونتاژ، روش نصب و راه اندازی با هزینه ای به مراتب پایین تر از تهیه فیلم صنعتی وجود خواهد داشت.

خدمات رندر قطعه، دستگاه و ماشین آلات برای کاتالوگ و تبلیغات

تصویر شماره 2: امکان نمایش بخش های داخلی تجهیزات در روش رندرینگ صنعتی - پروزه انجام شده توسط شرکت آراکو

یکی دیگر از مزیت های ساخت انیمیشن و رندرینگ صنعتی، امکان تهیه کاتالوگ، فیلم تبلیغاتی و بررسی بازار حتی قبل از تولید محصول است. از این رو مدیران ارشد و واحد هایی مانند مهندسی فروش، امکان بررسی نظرات و بازخورد مشتریان بازار را حتی قبل از اقدام به تولید و عرضه محصول خواهند داشت. به همین دلیل روش مدلسازی سه بعدی و تهیه رندر و انیمیشن علاوه بر کاهش چشمگیر هزینه های اصلاح احتمالی، سایر ریسکهای پروژه را نیز به شدت کاهش می دهد.
از کاربرد های دیگر انیمیشن صنعتی می توان به تهیه دستورالعمل مونتاژ و دمونتاژ محصولات و دستگاهها اشاره نمود. در این حالت با توجه به مراحل تولید و دمونتاژ محصول (Assemble and Disassemble)، و با استفاده از مدل سه بعدی هر مجموعه و قطعه، باز شدن و بسته شدن قطعات را می توان به صورت پله پله نمایش داد. بهره گیری از این روش کمک می کند تا مشتریان از نحوه تولید هر مجموعه آگاه گشته و مشخصات فنی اجزاء مختلف یک محصول صنعتی را شناسایی کنند. به این ترتیب با استفاده از انیمشین صنعتی و رندرینک و نیز تاکید بر کیفیت ساخت و شرایط اجزای تشکیل دهنده، می توان گام های موثری در بازاریابی و برندینگ برداشت. 

قسسمت ساخت انیمیشن صنعتی

نمونه انیمیشن صنعتی و تبلیغاتی سالیدورکس توسط شرکت آراکو

ساخت انیمیشن صنعتی

پروژه رندرینگ قطعه، دستگاه و قطعات صنعتی

شرکت آراکو - محمد قربانعلی بیک

شماره تماس مستقیم : 09124780268

شماره تماس شرکت : 02166561974-02166129745

مشاهده نمونه پروژه های آراکو در اینستاگرام :  https://www.instagram.com/araco.ir

لینک مطلب در وبلاگ تخصصی سالیدورک